Biedronka po raz kolejny udowodniła, że jest znakomita w wymyślaniu nowych sposobów na przyciągnięcie klientów.
Portugalska firma przeprowadziła akcję „Super Zwierzaki”, która miała charakter edukacyjny i była skierowana do dzieci. Polegała na kolekcjonowaniu kart i umieszczaniu ich w specjalnym albumie, a także na wykorzystaniu ich do zabawy przy pomocy aplikacji multimedialnej.
Dzięki niej można było dowiedzieć się wielu ciekawych informacji na temat zwierząt z całego świata i usłyszeć wydawane przez nich odgłosy. Możliwe było to jednak dopiero po uprzednim zeskanowaniu karty za pomocą tabletu czy komórki, na której zainstalowana została aplikacja.
Karty można było nabyć dokonując zakupów owoców czy warzyw za co najmniej pięć złotych. Każde pełne pięć złotych wydane w Biedronce na produkty tej kategorii oznaczało otrzymanie czterech kart.
W tym momencie można sobie postawić pytanie, czy taka kampania reklamowo-edukacyjna jest etyczna. Z jednej strony ma walor edukacyjny, ale z drugiej strony jest wymierzona w dzieci, które często mają skłonność do ostracyzmu swoich rówieśników, którzy z różnych powodów nie nadążają za trendami.
Jedno jest pewne – kampanie reklamowe skierowane do dzieci i wykorzystujące nowe technologie, w tym aplikacje multimedialne, będą powtarzane.
A jak Wy zapatrujecie się na to zjawisko?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.