czwartek, 18 maja 2017

Twarze przerażonych Francuzów na billboard-ach

Ten, kto choć odrobinę czasu poświęcił na przyglądanie się reklamom społecznym wie, że kreatywność ich twórców jest ogromna. Starają się oni wszelkimi sposobami zwrócić uwagę społeczeństwa na naprawdę ważne kwestie, czego przykładem jest najnowsza francuska reklama społeczna, sygnalizująca liczbę wypadków spowodowaną przechodzeniem przez pasy na czerwonym świetle.

Czerwone światło, przeraźliwy pisk opon, krzyk przechodzącego przez pasy człowieka i… wypadek. Tak najczęściej kończy się nieuwaga, pośpiech i ignorowanie przepisów ruchu drogowego przez pieszych, którzy są sprawcami 4500 wypadków rocznie w samym Paryżu.

The Road Safety Authority of Paris we współpracy z agencją SERVICEPLAN France postanowił terapią wstrząsową ograniczyć do minimum zjawisko, ucząc społeczeństwo podstawowych zasad ruchu drogowego, które do tej pory ewidentnie były ignorowane. Najskuteczniejszy sposób? Symulacja wypadku, podczas którego wyzwolone negatywne emocje zostaną na długo w pamięci pieszego.

Czerwone światło, przeraźliwy pisk opon, krzyk przechodzącego przez pasy człowieka i…szczęśliwe zakończenie. The Virtual Crash Billboard (Wirtualny wypadek) to instalacja, która uruchamia się w momencie wkroczenia na czerwonym świetle na jezdnię nieświadomego pieszego, emituje głośny dźwięk – pisk opon, wywołując przerażenie, i jednocześnie robi zdjęcie osobie, które natychmiast wyświetlane jest na billboardzie z informacją: Ne prenez pas le risique de voir la mort enface. Traversez en respectant les feux de signalization (Nie podejmuj ryzyka, by spojrzeć śmierci w twarz. Przechodząc przez ulicę, zwracaj uwagę na sygnalizację świetlną). Fotografia wyraźnie uświadamia, co mogło się wydarzyć i skłania do refleksji nad swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem. Zdaniem twórców kampanii, uczestnicy takiego wydarzenia, zmienią swoje zachowanie, by w przyszłości nie znaleźć się pod kołami pędzącego samochodu.

Źródło: kampaniespoleczne.pl

Warto wykorzystywać w kampaniach społecznych mechanizmy mające na celu wywołanie silnych, nieprzyjemnych dla odbiorców, uczestników emocji w postaci lęku czy złości? Jakie jest Twoje zdanie? Zachęcam do komentowania.

2 komentarze:

  1. Moim zdaniem jeśli zależy Ci na skutecznej reklamie to moim zdaniem warto jest zainteresować się współpracą z jakaś dobrą i profesjonalną firmą tego typu https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/. Dzięki temu będziesz mógł liczyć na dobre efekty i wzrost zainteresowania Twoimi usługami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak. To samo tyczy się reklamy lokalnej, najlepiej znaleźć namiar na dobrą drukarnię która zajmie się tworzeniem materiałów promocyjnych. A tutaj http://www.eldezet.pl/materialy-promocyjne-dla-twojej-firmy-na-jakie-formy-warto-postawic/ można poczytać dlaczego warto na nie stawiać

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.