niedziela, 14 maja 2017

Multimedia w politycznym public relations

„Multimedia” kojarzą się zazwyczaj z przekazem za pośrednictwem Internetu. Tymczasem są one używane także podczas konferencji prasowych polityków, które transmitowane są głównie w telewizji.

Prezentacje multimedialne czy infografiki stanowią tło dla występujących podczas nich osób. Multimedia te dotyczą tematów, którym poświęcona jest dana konferencja prasowa. Współgrają one z jej treścią i tworzą z nią jednolitą całość.

Użycie multimediów ma za zadanie wzmocnić przekaz, uczynić go bardziej zrozumiałym dla odbiorców i służyć w lepszym jego zapamiętaniu. Taka forma użycia multimediów ułatwia dotarcie i przekonanie do siebie opinii publicznej, co ma w konsekwencji przełożenie na poparcie społeczne i potencjalny sukces wyborczy.

Oczywiście nie każdej konferencji towarzyszą multimedia. Do ich zastosowania potrzebna jest odpowiednia technologia. Najbardziej charakterystycznym pod tym względem przykładem jest sala konferencyjna w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Występom premier Beaty Szydło często towarzyszą infografiki wyświetlane na specjalnie do tego przeznaczonym ogromnym telebimie.

Multimedia wykorzystuje się również podczas konferencji prasowych w Sejmie, który posiada specjalne przeznaczone do nich pomieszczenia. Niemniej jednak możliwości techniczne w parlamencie nie są aż tak duże w porównaniu z tym, czym dysponuje szef rządu. Posłowie mają jedynie do dyspozycji niewielki wyświetlacz, na którym pojawia się zazwyczaj logo partii, do której należą.

A czy Wam multimedia używane podczas konferencji prasowych ułatwiają zapamiętywanie nazwisk i twarzy polityków?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.