wtorek, 16 maja 2017

Zagraj w polską grę za szklankę wody

Techland, czyli polska firma zajmująca się produkcją gier komputerowych, popisała się w 2015 roku sporą błyskotliwością w promocji swojego dzieła. Dodatek do survival horroru "Dying Light" - najbardziej popularnej gry studia - mógł za darmo otrzymać każdy, kto udostępnił na Twitterze swoje zdjęcie ze... szklanką wody.


Wszystko zaczęło się od kampanii marketingowej amerykańskiego studia Bungie. Ich wysokobudżetowa gra akcji pod tytułem "Destiny" po zakupie wciąż nie oferowała całej zawartości, jaką przygotowali dla graczy twórcy. Aby ją odblokować, należało kupić puszkę Red Bulla w specjalnej edycji i użyć umieszczonego na niej kodu. Dawało to możliwość rozegrania bonusowego zadania. Nie trzeba się długo domyślać, że spotkało się to z krytyką ze strony środowiska graczy, którzy nie lubią być w taki sposób naciągani przez producentów.



Z całej akcji postanowiło zadrwić wrocławskie studio Techland. Zachęciło ono graczy do wrzucania na Twittera zdjęć szklanki wody i oznaczania ich hashtagiem "#DrinkForDLC". Pomysłowa kampania okazała się ogromnym sukcesem - fani zamieścili ponad 15 tysięcy zdjęć, a sam hashtag pojawił się na twitterowych stronach u 15 milionów użytkowników. Dzięki temu gracze otrzymali od Techlandu obiecaną dodatkową zawartość, chociażby kolejne zadanie do wykonania oraz nowy projekt broni.



Kreatywność pracowników Techlandu sprawiła, że o polskiej grze kolejny raz zrobiło się głośno kilka miesięcy po jej premierze. Pozostaje tylko pogratulować dystansu do siebie i odwagi w nietypowym promowaniu swojego dzieła.


Źródło: www.pclab.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.