wtorek, 16 maja 2017

Reklamy w serwisach VOD

Widoczność reklam w serwisach VOD w ostatnim czasie bardzo wzrosła. Przyczyną takiego zjawiska może być fakt, że coraz więcej ludzi woli oglądać programy i filmy w internecie niż w telewizji. Według badań domu mediowego MEC w jednej godzinie programu emitowanego w najpopularniejszych serwisach z filmami na życzenie średnio 7 minut przypada na reklamy.

http://interaktywnie.com/public/upload/img/272x200/50/50/56777.jpg

Porównując dane z badań serwisy VOD wykorzystują już ponad połowę czasu przeznaczonego na emisję reklam na głównych antenach stacji telewizyjnych. Zgodnie z ustawą KRRiT reklamy nie mogą zajmować dłużej niż 12 minut w ciągu jednej godziny zegarowej. Dla porównania: TVP 1 oraz TVP 2 w ciągu godziny pokazują 9.6 min. reklam, TVN 11.5 min., a Polsat aż 12 min. 

http://www.mecglobal.pl/assets/Uploads/_resampled/SetWidth450-viewability-q.jpg


Najpopularniejsze ogólnopolskie serwisy internetowe z filmami na życzenie pod względem widoczności reklam zajmują czołowe miejsca w rankingu. Odpowiednio są to: player.pl, vod.pl, ipla oraz tvp.pl. Na piątej pozycji umiejscowił się pierwszy serwis, który nie jest platformą VOD- youtube.com. 

http://www.mecglobal.pl/assets/_resampled/resizedimage600253-viewability-rate.jpg

Z wyliczeń MEC wychodzi, że serwisy angażujące treści telewizyjne dają reklamodawcom i marketerom duże szansę na obejrzenie ich spotów. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że na niektórych serwisach istnieje możliwość pomijania reklam video. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.