Mamy XXI wiek można się często spotkać ze stwierdzeniem "Nie ma cię na Facebooku? Nie istniejesz.", można się z tym zgadzać lub nie ale prawda jest taka, że ta platforma ma ogromną siłę i wielki wpływ na Twój wizerunek, wizerunek twojej firmy i wszystkie inne rodzaje wizerunku odmienione przez wszystkie przypadki.
Zwykły użytkownik Facebooka może nie zdawać sobie sprawy z tego jak istotne jest to jakie zdjęcia dodaje, co udostępnia, to w jaki sposób komentuje. Ma to duże znaczenie ponieważ zatrudniając do pracy wielu pracodawców szuka pracowników i przegląda profil, szukając mieszkania, wynajmujący chciałby kogoś kto nie zniszczy jego własności, kto nie imprezuje dlatego kopalnią wiedzy jest właśnie łatwy w obsłudze portal. Często użytkownicy bezmyślnie dodają treści, za które kiedyś będą się wstydzić a z Internetem jest tak, że coś wstawione raz już nie znika.
Na założenie profilu na Facebooku coraz częściej decydują się również firmy, jest to wtedy platforma do wymiany informacji między przedsiębiorstwem a klientami. Daje to możliwość wymiany opinii, zadania pytań, udostępnienia nowości. Decydując się na taki profil, firma chcąc utrzymać dobrą opinię musi publikować, nic nie może stać w miejscu, Internet nie lubi jak nic się nie dzieje. Bardzo dużo nowych marek wyrabia sobie zainteresowanie właśnie na portalach społecznościowych, często jest to kluczem do sukcesu. W wielu przypadkach wystarczy impuls, zainteresowanie odbiorcy a wtedy może on stać się klientem. Firma mając swoją stronę na Facebooku naraża się też na negatywne opinie, dlatego aktywność jest bardzo ważna, szybko trzeba wyjaśnić zaistniały problem i wynagrodzić swój błąd, pomaga to załagodzić niesmak.
Facebook to jedno z narzędzi PR, które okazuje się być bardzo skuteczne. Mimo zawierania nowych znajomości oraz utrzymywania tych starszych, jest również platformą do reklamy firmy oraz szansą na stworzenie jej wizerunku. Trzeba jednak na niego uważać, bo źle użytkowany może przynieść negatywne skutki.
A wy jakie macie rady i opinie na temat Facebooka? Napiszcie o tym w komentarzach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.