poniedziałek, 23 maja 2016

Hasztag - a czo to?

Z ciekawości, po prostu chciałem się coś o nim dowiedzieć. Hasztag. Symbol który zrewolucjonizował social media. Dzięki niemu możemy w łatwy sposób odnaleźć interesujące na frazy np. na Twitterze czy Instagramie. 

Hasztag składa się z:

1. tzw. kratki telefonicznej [#- hash, pol. symbol], która w latach 70 służyła do adresowania odpowiednich słów jakie miały być jako pierwsze przetworzone przez procesor. W miarę upływu lat znak ten dostał zadanie grupowania odpowiednich słów, pojęć, cyfr itp.

2. znacznika [z angielska tag] -czyli nic innego jak słowa klucze które koncentrują informacje na ten sam temat. Dzięki nim możemy zaoszczędzić czasu na szukanie interesujących nas fraz. Często używane na blogach jak np. na tym naszym o tutaj.

Czy mogą się przydać w promocji i kampaniach reklamowych? A i owszem.
Zwiększa zasięg posta, przy czym według badań, na Instagramie najbardziej opłacalna ilość hasztagów to 11, na Twitterze od 1 do 2, a na Facebooku największe zasięgi mają posty bez hasztagów.

Przy organizowaniu konkursów. Można słyszeć takie hasła jak: "Nadeślij swoją odpowiedź na nasz profil na Facebooku  pod #WYGRYW i wygrywaj nagrody".

Modne stało się hasztagowanie własnych kampanii reklamowych, do których po przez wciśnięcie hasztagu mamy ułatwiony dostęp.
Promowanie produktu. Jeżeli stworzymy chwytliwy hasztag z głównym hasłem pod którym prowadzimy naszą kampanię, dodatkowo umieszczając go w każdym kontrolowanym przez nas medium społecznym, jest duża szansa że odbiorcy go przyjmą. Jeżeli go przyjmą to wystarczy dać im się nim trochę pobawić.
Myślę że przedstawiłem podstawowe informacje w miarę użyteczny sposób. Dziękuję za uwagę.

1 komentarz:

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.