piątek, 6 maja 2016

Sztuka promowania sztuki

We wrześniu 2010 roku na serwisie YouTube powstał nietypowy kanał. Pomysł autorstwa Loyda Ahlquista i Petera Shukoffa polegający na umieszczaniu improwizowanych freestylowych pojedynków raperskich, w których uczestnikami będą znane postacie- historyczne, współczesne, fikcyjne jak i mitologiczne. Nazwane "Epic Rap Battles of History" w ciągu 5 lat stały się 5 co do oglądalności kanałem na YouTube. Co więcej kilka utworów zdobyło złotą płytę. 

Nie jest to jednak historia sukcesu dwójki internautów. Jak już pisałem, walki toczone są również pomiędzy postaciami fikcyjnymi, w tym ikonami popkultury jak np. Darth Vader. Twórcy kanału wykorzystali swoją działalność do promowania znanych dzieł popkultury:



Pierwszy przykład powyżej. Starcie legendarnego pirata z sławnym gangsterem. Tyle, że ten pierwszy jest też bohaterem gry komputerowej "Assasin Creed". Z resztą nawiązania do gry pojawiają się w pojedynku. Na końcu widzimy podziękowanie twórców dla firmy odpowiedzialnej za grę oraz odesłanie do trailera gry. 



Kolejna bitwa- tym razem starcie cyborgów. Robocop konfrontujący się z Terminatorem. Tym razem filmik miał na celu spopularyzowanie najnowszej części Terminatora. Walka bardziej nawiązywała do starych filmów z Terminatorem i Robocopem, jednak sam pojedynek pojawił się tuż przed premierą filmu. To prawdopodobnie hołd-reklama. Zwłaszcza, że na samym końcu pojawia się postać... Arnolda Schwarzeneggera.

Artyści YouTube to też ludzie, którzy mają swoje zainteresowania i ulubione produkcje. Czemu nie mają prawa pokazać swojej miłości do nich kilkoma produkcjami, które przy okazji je spopularyzują?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.