Wszyscy
wiemy, jak udany „związek” tworzą różni blogerzy z
reklamodawcami oraz markami, które chętnie podejmują się
współpracy z osobami piszącymi blog. Każda strona czerpie z tej
współpracy określone korzyści – bloger najczęściej korzyści
materialne a także rzeczowe, często zyskuje też na tym jego
wizerunek. Marka zyskuje potencjalnych klientów i ma okazję
wypromować swój produkt, a także wartości i idee towarzyszące
jego sprzedaży.
![]() |
(źródło: N.Hatalska, „Reklamodawca i bloger: przelotny romans czy poważny związek?", s.10) |
Natalia
Hatalska, autorka bloga Hatalska.com, jest niewątpliwie jedną z
najbardziej rozpoznawalnych i wpływowych osób w blogosferze i
branży medialno-reklamowej. Jak sama o sobie pisze, zajmuje się
przede wszystkim alternatywnymi formami komunikacji
marketingowej-ambient media, szeroko pojęty internet oraz
wykorzystanie nowych technologii w komunikacji. Blogerka jest także
autorką bardzo ciekawej książki, która przybliża nieco istotę
współpracy między blogerem a marką. W swoim utworze,
„Reklamodawca i bloger: przelotny romans czy poważny związek?”,
N.Hatalska przedstawia ciekawe przypadki udanej współpracy pomiędzy
tymi dwoma podmiotami.
Jedną z akcji, którą przeprowadzono była kampania Żywiec Zdrój oraz blogera Segritta.pl. Głównym celem akcji była współpraca redakcyjna oraz budowanie stałej obecności marki na blogu opiniotwórczym. Współpraca ta trwała rok i polegała przede wszystkim na umieszczaniu notek związanych ściśle z marką oraz ich szlagowym produktem - wodą niegazowaną w niebieskiej butelce. To jednak nie wszystko. Autorka zamieszczała też posty edukujące o wodzie, specjalne krzyżówki dla odbiorców, konkursy, a nawet relacje z wizyty w fabryce. Te wszystkie elementy złożyły się na ciekawą całość, którą była dobrze przeprowadzona kampania reklamowa na blogu.
"Myślę, że wielu reklamodawców nie ma jeszcze zaufania do blogerów i postrzega ich jako nieprofesjonalnych i zmiennych – stąd ostrożność przy zawieraniu długich kontraktów. Niesłusznie. Dobry, profesjonalny bloger, który zgromadził już dużą społeczność musi być przecież systematyczny i traktuje prowadzenie bloga jak normalną pracę. Jeśli klient to uszanuje i będzie wobec blogera uczciwy, nie ma się czego obawiać." - Matylda Kozakiewicz, http://segritta.pl [w:] N.Hatalska, „Reklamodawca i bloger: przelotny romans czy poważny związek?', s. 27.
Multimedia wykorzystane w tej kampanii to przede wszystkim rozbudowane relacje z fabryki Żywiec Zdrój, krzyżówki i konkursy dla odbiorców, baner informujący o współpracy, posty na Facebooku. Autorka skupiała się także na edukacji zdrowotnej na temat wody, umieszczając specjalne artykuły.
(źródło: Segritta.pl) |
Akcja firmy Żywiec Zdrój na blogu Segritta.pl była zdecydowanie akcją długoterminową, która wymagała poświęcenia więcej czasu oraz wysiłku, ale niewątpliwie opłaciła się i przyniosła lepsze korzyści.
(opracowano na podstawie: N. Hatalska, „Reklamodawca i bloger: przelotny romans czy poważny związek?”)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.