(www.revenue-hub.com)
Urządzenia mobilne stają
się dominującym narzędziem za pomocą którego łączymy się z
siecią. Ponad połowa zawartości cyfrowej zużywana jest przez
smartphony. Wykorzystanie tej rosnącej wciąż tendencji może się
udać tylko przy równoczesnym tworzeniu designu przyjaznego ich
użytkownikom. Co to oznacza? Istotną kwestią jest zdanie sobie
sprawy z zasadniczego faktu. Sposób w jaki ludzie czytają książki
czy czasopisma różni się od tego w jaki robią to na pulpicie. Od
czytelnika gazety oczekuje się spoglądania na treść od lewego
górnego rogu do prawej krawędzi strony. Ten sam człowiek patrząc
na ekran telefonu czy tabletu będzie to robił w zupełnie odmienny
sposób. Może, ale nie musi. Naszym celem przy produkowaniu
zawartości na urządzenia mobilne, jest takie jej zoptymalizowanie
by dostosować się do ludzkiego oka. Ważne jest również
dzielenie treści na poszczególne obszary. Ogromne ściany tekstu są
koszmarem każdego przeglądającego Internet na telefonie.
Zoptymalizowanie struktury tekstu, dawkowanie go partiami, krótkimi i
treściwymi zachęca do dalszego czytania.
(blog.nskic.com)
Większości użytkownikom
tablet czy smartphone nie służy do czytania elaboratów, a jedynie
towarzyszy przy aktywnościach dnia codziennego. Zwykle łapiemy za
telefon próbując się czegoś dowiedzieć. Znaleźć ulicę, numer
telefonu. Dobrze zaprojektowana strona powinna jak najbardziej
ograniczać działania, które użytkownik musi wykonać by osiągnąć
swój cel. Kolejnym istotnym elementem jest tajemniczo brzmiąca
technika RDW czyli elastyczne projektowanie witryn. Na czym to
polega? Strony używają takiego samego adresu url niezależnie od
tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzystamy. Dzięki
projektowaniu metodą RDW tworzymy tylko jedną wersję witryny,
która dostosowuje swoje wymiary do możliwości ekranu na której
chcemy ją wyświetlić. Jest po prostu elastyczna. Kupujący którzy
korzystają z urządzeń przenośnych zwracają ogromną uwagę na
łatwość obsługi. Jest to wyznacznik jakości danej witryny.
Dlatego też produkując jej mobilną wersję powinniśmy najpierw
przeanalizować czego klient od nas oczekuje i jakie są jego
potrzeby w tym momencie. Tylko w ten sposób uda nam się
zaprojektować spójny i wygodny interface. Nie ma jednak błędów,
których nie można byłoby naprawić. Najważniejsze to być czujnym
i analizować uwagi i komentatrze użytkowników. W końcu każdy z
nas z autopsji zna to uczucie gdy po kliknięciu na link strona się
rozkrzacza i nie da się z niej korzystać. Bądźmy uważni i
starajmy się tego unikać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.