czwartek, 12 maja 2016

Urządzenia mobilne a techniki projektowania witryn

(www.revenue-hub.com)

Urządzenia mobilne stają się dominującym narzędziem za pomocą którego łączymy się z siecią. Ponad połowa zawartości cyfrowej zużywana jest przez smartphony. Wykorzystanie tej rosnącej wciąż tendencji może się udać tylko przy równoczesnym tworzeniu designu przyjaznego ich użytkownikom. Co to oznacza? Istotną kwestią jest zdanie sobie sprawy z zasadniczego faktu. Sposób w jaki ludzie czytają książki czy czasopisma różni się od tego w jaki robią to na pulpicie. Od czytelnika gazety oczekuje się spoglądania na treść od lewego górnego rogu do prawej krawędzi strony. Ten sam człowiek patrząc na ekran telefonu czy tabletu będzie to robił w zupełnie odmienny sposób. Może, ale nie musi. Naszym celem przy produkowaniu zawartości na urządzenia mobilne, jest takie jej zoptymalizowanie by dostosować się do ludzkiego oka. Ważne jest również dzielenie treści na poszczególne obszary. Ogromne ściany tekstu są koszmarem każdego przeglądającego Internet na telefonie. Zoptymalizowanie struktury tekstu, dawkowanie go partiami, krótkimi i treściwymi zachęca do dalszego czytania.

(blog.nskic.com)

 Większości użytkownikom tablet czy smartphone nie służy do czytania elaboratów, a jedynie towarzyszy przy aktywnościach dnia codziennego. Zwykle łapiemy za telefon próbując się czegoś dowiedzieć. Znaleźć ulicę, numer telefonu. Dobrze zaprojektowana strona powinna jak najbardziej ograniczać działania, które użytkownik musi wykonać by osiągnąć swój cel. Kolejnym istotnym elementem jest tajemniczo brzmiąca technika RDW czyli elastyczne projektowanie witryn. Na czym to polega? Strony używają takiego samego adresu url niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzystamy. Dzięki projektowaniu metodą RDW tworzymy tylko jedną wersję witryny, która dostosowuje swoje wymiary do możliwości ekranu na której chcemy ją wyświetlić. Jest po prostu elastyczna. Kupujący którzy korzystają z urządzeń przenośnych zwracają ogromną uwagę na łatwość obsługi. Jest to wyznacznik jakości danej witryny. Dlatego też produkując jej mobilną wersję powinniśmy najpierw przeanalizować czego klient od nas oczekuje i jakie są jego potrzeby w tym momencie. Tylko w ten sposób uda nam się zaprojektować spójny i wygodny interface. Nie ma jednak błędów, których nie można byłoby naprawić. Najważniejsze to być czujnym i analizować uwagi i komentatrze użytkowników. W końcu każdy z nas z autopsji zna to uczucie gdy po kliknięciu na link strona się rozkrzacza i nie da się z niej korzystać. Bądźmy uważni i starajmy się tego unikać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.