![]() |
Źródło: http://www.aspasios.com |
Salvador Dali nie na próżno otrzymał przezwisko Avida
Dollars - pożądliwy do dolarów. Anagrama, nawiasem mówiąć, utworzona z jego
własnego imienia. On nigdy nie naruszał i jeszcze jedną swoją zasadę -
"Ręce malarza muszą rodzić złoto". I nieważnie którym sposobem - czy
pędzlem, co pisze rączką czy zdjęciami w reklamie. Już pokazaliśmy wam
Сальвадора Дали w reklamie środka od kaca Alka - Seltzer. Za minutę zdjęć, on,
jak wiadomo, brał z reklamodawców po $10 000. Prawda, należy powiedzieć do jego
obrony i to, że naumyślnie on zdjęcia nie zaciągał i uczciwie odpracowywał
swoje pieniądze.
Oto wam dwa przykłady użycia talentu Dali w reklamie:
czekolady Lanvin (w którym on wymawia frazę na dobrym francuskim - "Ja bez
rozsądku od czekolady Lanvin”.
I w reklamie kompanii lotniczej Braniff. gdzie jego
angielski jest o wiele gorszy:
Lecz niektóre jego prace w reklamie zachowały się
dotychczas, przeszedłszy, zwyczajnie, niektórą modyfikację. Proszę lubić i
się troszczyć o niego - logotyp dla znanego na cały świat dropsa na pałeczce - Chupa Chups.
Właśnie Dali wymyślił najbardziej uznawany żółty kwiatek w świecie, znajomy każdemu
od dziecka.
![]() |
Źródło: http://salvador-dali.bloog.pl |
Poprosił jego zrobić rebranding logotypu cukierka jego
bliski druh i właściciel katalońskiej kompanii Enrike Bernatt, który wymyślił
drops na pałeczce jeszcze w 1958 roku i, będąc dużym fanatykiem piłki nożnej
nazwał jego "GOL", nazwa, prawda, szybko zamieniły, a oto z logotypem
był problem, aż póki za filiżanką kawy Enrike nie poprosił Dali "pomyśleć"
o jaskrawy i zapamiętujący się dyzajn. Praca zajęła u Дали blisko godziny.
Myślicie, on zrobił ten z przyjacielskich motywów? W żadnym wypadku. Dały nawet
z bliskich ludzi nie przeciw był "zdjąć pieniędzy". No i kto powie,
że nie jest on geniuszem?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.