niedziela, 1 maja 2016

Salvador Dali i reklama

Źródło: http://www.aspasios.com
Salvador Dali nie na próżno otrzymał przezwisko Avida Dollars - pożądliwy do dolarów. Anagrama, nawiasem mówiąć, utworzona z jego własnego imienia. On nigdy nie naruszał i jeszcze jedną swoją zasadę - "Ręce malarza muszą rodzić złoto". I nieważnie którym sposobem - czy pędzlem, co pisze rączką czy zdjęciami w reklamie. Już pokazaliśmy wam Сальвадора Дали w reklamie środka od kaca Alka - Seltzer. Za minutę zdjęć, on, jak wiadomo, brał z reklamodawców po $10 000. Prawda, należy powiedzieć do jego obrony i to, że naumyślnie on zdjęcia nie zaciągał i uczciwie odpracowywał swoje pieniądze.
Oto wam dwa przykłady użycia talentu Dali w reklamie: czekolady Lanvin (w którym on wymawia frazę na dobrym francuskim - "Ja bez rozsądku od czekolady Lanvin”.



I w reklamie kompanii lotniczej Braniff. gdzie jego angielski jest o wiele gorszy:


Lecz niektóre jego prace w reklamie zachowały się dotychczas, przeszedłszy, zwyczajnie, niektórą modyfikację. Proszę lubić i się troszczyć o niego - logotyp dla znanego na cały świat dropsa na pałeczce - Chupa Chups. Właśnie Dali wymyślił najbardziej uznawany żółty kwiatek w świecie, znajomy każdemu od dziecka.


Źródło: http://salvador-dali.bloog.pl
Poprosił jego zrobić rebranding logotypu cukierka jego bliski druh i właściciel katalońskiej kompanii Enrike Bernatt, który wymyślił drops na pałeczce jeszcze w 1958 roku i, będąc dużym fanatykiem piłki nożnej nazwał jego "GOL", nazwa, prawda, szybko zamieniły, a oto z logotypem był problem, aż póki za filiżanką kawy Enrike nie poprosił Dali "pomyśleć" o jaskrawy i zapamiętujący się dyzajn. Praca zajęła u Дали blisko godziny. Myślicie, on zrobił ten z przyjacielskich motywów? W żadnym wypadku. Dały nawet z bliskich ludzi nie przeciw był "zdjąć pieniędzy". No i kto powie, że nie jest on geniuszem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.