wtorek, 3 maja 2016

Co jest zaszyfrowane w znaku firmowym?

Nazwy najbardziej znanych na świecie znaków firmowych stały się dla nas na tyle zwykłymi, że nie zastanawiamy się, jak oni pojawili się na świat. Przyczyny wyboru tego czy innego imienia dla znaku firmowego są na tyle samo rozmaite, co sami założyciele kompanii. Fachowcy 7brands rozewarły realne znaczenia 35 znaków firmowych, wśród których tacy giganci, jak Nike, Samsung, Toyota i drugie. Właśnie w oparciu o ich pracę jest napisany ten artykuł.
Źródło: www.goodsearch.com 

Amerykański producent sportowego obuwia i odzieży Nike dostał swoją nazwę od starogreckiej bogini zwycięstwa Ники - jej imię na starogreckim brzmi jak Νiκη - Nike (czytane po polsku).

Fanta, znak firmowy kompanii Coca - Cola, powstał przed rozpoczęciem Drugiej wojny światowej w Niemczech i najpierw nazywał się Fantasie, co na niemieckim oznacza "fantazja, wyobraźnia". Później nazwa była adaptowana dla wyjścia na  rynekglobalny i po skróceniu przekształciła się na Fanta.

Źródło: www.wahufood.com
Prawdziwy sens nazwy japońskiej kompanii Nintendo, co specjalizuje się na stworzeniu gier wideo i konsol zabawowych, gorąco omawia się wśród fanatów. Jedno z najbardziej popularnych tłumaczeń jest "Zostaw powodzenie niebiosom".

Żeby zrozumieć znaczenie imienia koreańskiego giganta Samsung, należy odwołać się do mowy. "Sam" w języku koreańskim oznacza "trzy", "sung" - to gwiazda. Więc, dosłownie Samsung można przetłumaczyć jak "trzy gwiazdy". Liczba trzy jest czymś "dużym, licznym i potężnym".
Źródło: www.3djuegos.com

Nie obeszło się bez mitologii greckiej i w nazwie założonego w Danii jubilerskiego domu Pandora. Z starogreckiego tłumaczy się ono jak "utalentowana wszystkim". Zgodnie z mitologią, Pandora była pierwszą kobietą, stworzoną po nakazie Zeusa do ukarania ludziom za wykradzenie dla ich Prometeuszem ognia u bogów. W owym że czasie przepiękna dziewczyna była utalentowana władcami Olimpu prezentami: Afrodyta podarowała jej niewysłowioną piękność, Hermes obdarzył jej chytrością i słodkim mówieniem, od Ateny ona otrzymała duszę, a Zeus dał jej ciekawość.

Południowokoreański Hyundai w zasadzie znany jak kompania budująca samochody, jednak on produkuje również szereg innych produktów dla odlewniczego przemysłu, przemysłu kosmicznego i budowy maszyn. W tłumaczeniu z koreańskiego hyundai - współczesność.

Nazwa Nivea znaku firmowego niemieckiej kompanii Beiersdorf AG pochodzi od łacińskiego niveus - śnieżnobiały. Czystość obrazu odzwierciedla kolory kremu dla ciała.
Źródło: lego.wikia.com

Nazwa duńskiej kampanii-producenta zabawek LEGO pochodzi od skrócenia duńskiej frazy "leg godt" - "dobrze zagrać".

Marka samochodów  luksusowej klasy Cadillac była nazwana założycielem kompanii, mechanikiem i głównym przedsiębiorcą Henry Lilandem dla uczczenia swojego przodka, francuskiego kolonialnego administratora i dowódcy Anthuana de Lamont-Cadillaca. 24 lipca 1701 roku ostatni założył Detroit (obecnie miasto na północy USA, etat Michigan, do XIX stulecia wchodził w skład Kanady) jak faktorię dla handlu z mieszkańcami Indii.

Najpierw kompania po produkcji odzieży sportowej i akcesoriów, założona J. W. Fosterem w 1985 roku, nazywała się J. 'W. Foster & Co. Później ona parę razy przemianowywała się, aż w 1958 roku nie dostała finałową nazwę - Reebok. Nowe imię "otworzył" wnuk założyciela, znalazł to imię szybkonogiej antylopy w południowo-afrykańskim słowniku, - grey rhebok.

Niemiecka sieć sklepów Aldi dostała swoją nazwę przez połączenie pierwszych liter imienia Albrecht (nazwisko założycieli kompanii Тео i Karola) i Diskont (nim. dyskonto).

Według jednej z wersji, Starbucks był nazwany dla uczczenia bohatera powieści Hermana Mellwilla „Moby Dick” - starszego pomagiera wielorybnika statku Starbucka. Jednak współzałożycziel kompanii Gordon Boucker mówi, że komuś prosto przyszła do głowy idea ze starej karty górniczej Kaskadowych gór Mount-Ranire, na której było niewielkie miasto Starbo.

Jagermeister, znak firmowy popularnego mocnego likieru niemieckiego, gotowanego na trawach, dosłownie tłumaczy się z niemieckiego jak "gospodarz myśliwych". Myśliwski temat jest widziany i w etykietce butelki, co przedstawia dwóch opiekunów myśliwych - Świętego Guberta i Świętego Ewtafja. Poza tym, na etykietce jest wydrukowany wiersz z poematu niemieckiego pisarza i myśliwego 19 wieku.

Historia niemieckiego znaku firmowego Volkswagen zaczęła się w 1933 roku. Wtedy  Adolf Hitler nakazał stworzyć dla narodu mocny i pewny samochód, kosztem nie więcej stu marek i namalował na listku papieru pierworys. Przyszły samochód tak i nazwały "Volks-Wagen" - "samochód ludowy".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.