poniedziałek, 23 maja 2016

Reklama na Twitterze - dlaczego TAK i jak.

Mam w planach założyć konto na Twitterze. Z jednej głównej przyczyny, lubię być szybko poinformowany i na bieżąco ogarniać najważniejsze wiadomości z Polski i ze świata. Ta platforma z tego co się orientuję jest odpowiednia. Na potrzeby tego posta poczytałem trochę o zabiegach marketingowych jakie można wykorzystać do promocji własnej działalności na Twitterze i chciałbym się nimi z wami podzielić.

W kwestii wstępu, w czasach tak postępującej popularyzacji w zakresie mediów społecznościowych nie można nastawiać swojej kampanii promocyjnej wyłącznie na Facebooku. Według ekspertów to właśnie Twitter powoli zaczyna doganiać fejsa właśnie pod względem reklamy na nim umieszczanej. Na Twitterze przykładowo czas spędzają ludzie którzy nie mają czasu na ciągłe siedzeniu na Facebooku, a więc jest to nisza w którą fajnie by było "uderzyć".
Największą popularnością cieszą się tweety dotyczące przede wszystkim tematyki politycznej, a co za tym idzie również dziennikarskiej. Ma to związek pewnie z tym o czym pisałem na początku, czyli szybki dostęp do informacji i jednocześnie profesjonalnego komentarza. Po za tym dużą popularność zdobywają blogerzy i yotuberzy którzy dzięki swojemu młodemu wiekowi potrafią nawiązać fenomenalny kontakt ze swoimi odbiorcami i widzami.

I tu możemy poruszyć temat promocji. No bo w jaki sposób najlepiej wykorzystać tego typu platformę do wypromowania jakiejś firmy. Oczywiście możemy wykorzystać jakąś postać do wypromowania marki ale czy nie lepiej zrobić to samemu. Jak?
Twitter po przez szybkie, krótkie i konkretne komunikaty jest o wiele bardziej skuteczny w komunikacji niż Facebook, co za tym idzie możemy łatwiej tworzyć społeczność wokół naszej marki, angażować naszych potencjalnych klientów w nawiązywanie kontaktu zarówno z firmą jak i z innymi jej klientami. Jesteśmy przy odpowiednich zabiegach stworzyć taką społeczność która będzie trwała i lojalna. Co zrobić by to osiągnąć?
 I tu przechodzimy do wyników badań ekspertów z Buddy Media (przełom 2011 - 2012 roku) , którzy wskazują na kilka interesujących wytycznych.:





 1. Najwyższy wskaźnik zaangażowania na profilach marek przypada w weekendy, bo aż o 23% wyższy niż w dni powszednie.







 2.Największy odbiór wpisów określa się w przedziale czasowym od godziny 8 rano do 19 wieczorem i jest to o 30% wyższy poziom niż w pozostałe pory dnia. Przy czym jak możemy zauważyć reklama na Twitterze może idealnie wejść we współpracę z reklamą na Facebooku.



 3. Pisz krótko i konkretnie nie publikując stu tweetów jednego dnia. Im większa częstotliwość tym mniejszy odbiór.

4. Bądź kreatywny. Zaskakuj.

No, zabieram się za tworzenie profilu.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku bardzo skuteczna zarazem okazała się reklama na Facebooku a nie na Twitterze. Kampania reklamowa realizowana była poprzez dom mediowy https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku i muszę powiedzieć, że została zrobiona bardzo profesjonalnie. Takie podejście i zaangażowanie może świadczyć tylko o profesjonalizmie. Zresztą wyniki mówiły wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno reklama w mediach społecznościowych przynosi wiele korzyści. Ale nie można się tylko do tego ograniczać. Polecam skontaktować się z firmą Green Parrot , która ma doświadczenie w reklamie internetowej i na pewno zaproponuje skuteczną kampanie

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.