poniedziałek, 9 maja 2016

Beacon-nowe narzędzie marketerów

Beacony to małe urządzenia,zasilane na bateria urządzenia, które komunikują się z naszym smartfonem wykorzystując przy tym  nowoczesną technologię Blootooth Low Energy. Kiedy przechodzimy w ich pobliżu, mogą skontaktować się z aplikacją w naszym telefonie i wyświetlić nam potrzebną informację, skierować nas do sklepu czy poinformować cenowy rabat.

https://community.estimote.com/hc/en-us/article_attachments/203176967/EDDYSTONE_COMPATIBLE_BEACON.png

Wystarczy korzystać z Wifi na danej powierzchni lub mieć włączone Bluetooth aby otzrzymać informację wyemitowaną za pomoca Beacona, a po zainstalowaniu aplikacji powiadomienia będą przychodzić automatycznie.


http://www.beaconstac.com/img/beacon_detacted.gif?1440749207

Beacone to  genialne narzędzia marketerów:
  • Są miernikami online w świecie offline. 
  • Dokonują segmentacji na podstawie zachować i historii zakupowej.
  • Potrafią zmierzyć ruch na danej powierzchni komercyjnej , wiedzą ile klientów porusza się po sklepie i w którym miejscu spędzają najwięcej czasu(ile klientów porusza się po Twoim sklepie oraz gdzie spędzają najwięcej czasu).
  • Są w stanie wyliczyć ile spośród całego ruchu stanowią klienci powracający.
  • Dbają o komunikacje z klientem poprzez wysyłanie powiadomień push ze specjalnymi, spersonalizowanymi ofertami.

https://blog.radiumone.com/wp-content/uploads/2014/11/tumblr_inline_ndeolbm5PR1rd9i5u.png

To jak działają beacony można najłatwiej wytłumaczyć na przykładzie Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, w którym już je zainstalowano. 

Wchodzimy do muzeum i instalujemy aplikację, która od tej chwili będzie naszym przewodnikiem po wystawie. Kiedy w naszym smartfonie będzie włączone Bluetooth, to aplikacja wychwyci sygnały radiowe wysyłane przez beacony i pokaże nam jak mamy kierować się po muzeum. Kiedy będziemy natomiast oglądać konkrene dzieło sztuki, to na naszym smartfonie wyświetlą się dodatkowe multimedialne informacje na jego temat bądź ciekawostki dotyczące artysty.

Beacony to stosunkowo dość niedrogie,  a największym ich popularyzatorem jest aktualnie firma Apple, która wykorzystuje rozwiązanie w sklepach Apple na terenie Stanów Zjednoczonych. Użytkownicy iPhone’ów, dzięki zainstalowanej aplikacji i włączonemu bluetoothowi  kiedy tylko znajdą się w sklepie mogą otrzymywać powiadomienia dotyczące promocji i specjalnych okazji.

3 komentarze:

  1. Nigdy nie miałam jeszcze okazji aby używać tego narzędzia więc nie mogę w sumie nic na jego temat powiedzieć. Jak dla mnie bardzo fajnie sprawdza się to co widziałam w https://push-ad.com/rozwiazania-dla-branz/ czyli ciekawe rozwiązania marketingowe dla niektórych branż.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nie słyszałam tego określenia, ale może dlatego, ze ja w głównej mierze skupiam się przede wszystkim na pozycjonowaniu mojego sklepu www. Fajnie w artykule http://planmarketingowy.com/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ opisano to jak należy właśnie pozycjonować własny sklep online.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat ja również pierwszy raz o nich czytam i moim zdaniem dziś wiele reklam przeniosło się do sieci. Właśnie dlatego jak czytałam na stronie http://www.after-school.pl/dlaczego-kazdy-sklep-internetowy-powinien-prowadzic-dzialania-seo/ to tam fajnie poruszono kwestię pozycjonowania sklepów internetowych.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.