czwartek, 19 maja 2016

Wirtualny ekshibicjonizm

Instagram, to zaraz obok Facebooka, najpopularniejszy portal społecznościowy, zrzeszający Internautów z całego świata. Dla celebrytów, Instagram stał się kolejną platformą umożliwiającą fanom śledzenie ich prywatnego życia i stanowiącą dowód na to, że mimo sławy, mają wiele wspólnego z przeciętnymi ludźmi. Przy ciągłym rozwoju technologicznych i podkreślaniu ludzkiej wartości, także w świecie wirtualnym, wielu użytkowników Instagrama, dokłada wszelkich starań aby publikowane przez nich treści zyskały aprobatę jak największej liczby obserwatorów.



Wraz z pojawieniem się Instagrama, wśród internautów wzrosła potrzeba publikowania swoich selfie, czyli autoportretów robionych „z ręki” za pomocą telefonów komórkowych. Jednakże, mimo pozornej prostoty i braku skomplikowania w tematyce zdjęcia, również autoportrety są starannie tworzone i często wybierane spośród dziesiątek lub setek nieudanych zdjęć.





Jakość zdjęcia, filtry i tematyka zdjęcia to główne wyznaczniki tego, jak dużą popularnością będzie cieszył się dany użytkownik. Poza zdjęciami własnej osoby, standardowa tematyka zdjęć pojawiająca się na Instagramie, to w szczególności  jedzenie (oznaczone często hashtagiem #foodporn), moda, krajobrazy, architektura, niebo (#skyporn) czy zwierzęta domowe, których właściciele lubią zakładać dla nich oddzielne konta.




Jednakże, większość użytkowników (wliczając celebrytów), z reguły dodaje zdjęcia prezentujące ich życie codzienne, co daje obserwatorom możliwość przeniesienia się do ich prywatnej rzeczywistości 
i obserwowania „od kulis” ich prywatnego życia.


Poza zdjęciami, użytkownicy mają również możliwość nagrywania krótkich filmików (z dźwiękiem lub bez), a absolutną nowością stała się, powiązana z Instagramem, aplikacja Boomerang, przeznaczona do tworzenia zabawnych, czterosekundowych animacji.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.