Instagram, to zaraz obok Facebooka, najpopularniejszy portal
społecznościowy, zrzeszający Internautów z całego świata. Dla celebrytów,
Instagram stał się kolejną platformą umożliwiającą fanom śledzenie ich prywatnego
życia i stanowiącą dowód na to, że mimo sławy, mają wiele wspólnego z
przeciętnymi ludźmi. Przy ciągłym rozwoju technologicznych i podkreślaniu
ludzkiej wartości, także w świecie wirtualnym, wielu użytkowników Instagrama,
dokłada wszelkich starań aby publikowane przez nich treści zyskały aprobatę jak
największej liczby obserwatorów.
Wraz z pojawieniem się Instagrama, wśród internautów wzrosła
potrzeba publikowania swoich selfie, czyli autoportretów robionych „z ręki” za
pomocą telefonów komórkowych. Jednakże, mimo pozornej prostoty i braku
skomplikowania w tematyce zdjęcia, również autoportrety są starannie tworzone i
często wybierane spośród dziesiątek lub setek nieudanych zdjęć.
Jakość zdjęcia, filtry i tematyka zdjęcia to główne
wyznaczniki tego, jak dużą popularnością będzie cieszył się dany użytkownik. Poza zdjęciami własnej osoby, standardowa tematyka zdjęć
pojawiająca się na Instagramie, to w szczególności jedzenie (oznaczone często hashtagiem
#foodporn), moda, krajobrazy, architektura, niebo (#skyporn) czy zwierzęta
domowe, których właściciele lubią zakładać dla nich oddzielne konta.
Jednakże, większość użytkowników (wliczając celebrytów), z
reguły dodaje zdjęcia prezentujące ich życie codzienne, co daje obserwatorom
możliwość przeniesienia się do ich prywatnej rzeczywistości
i obserwowania „od
kulis” ich prywatnego życia.
Poza zdjęciami, użytkownicy mają również możliwość
nagrywania krótkich filmików (z dźwiękiem lub bez), a absolutną nowością stała
się, powiązana z Instagramem, aplikacja Boomerang, przeznaczona do tworzenia
zabawnych, czterosekundowych animacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.