Reklama teaserowa – ten rodzaj reklamy
pojawił się stosunkowo niedawno na polskim rynku. Po swoim rodzaju teasery
przypominają transparenty czy plakaty. W tym wypadku podobieństwo jest
uwarunkowane tym, że dla przyciągania uwagi użytkownika wykorzystują się
obrazy, jednak reklama teaserowa w internecie istotnie różni się od plakatowej.
Dla rozmieszczenia reklamy plakatowej należy porozumiewać się z każdym
placykiem oddzielnie. Przy czym ceny na jej rozmieszczenie są dosyć duże.
Za pierwszą reklamę teaserową uważano reklamowanie
znaku firmowego MJB (znana amerykańska kompania-producent kawy) w 1906 roku,
kiedy wzdłuż dróg San Francisco pojawiło się ogłoszenie tylko z jednym słowem „Why?”
(„Dlaczego?”), z którego wychodziła logiczna odpowiedź - "MJB czyni lepszą
kawę".
![]() |
Źródło: http://adprofy.com |
Teaser
to reklamowe zawiadomienie, które mieści w sobie atrakcyjny obrazek i
bardzo krótki opis usługi czy towaru. Bardzo ważnie, żeby tekst, zamieszczony w
takim ogłoszeniu, był atrakcyjny. Główne przeznaczenie reklamy teaserowej w
internecie — konieczność zaintrygować użytkownika i jako skutek, zachęcić go przejść
po linku ogłoszenia.
Mówiąc o sieciach teaserowych, należy
wskazać, że oni obejmują tysiące różnych miejsc rozmieszczenia reklam, z
możliwością wyznaczenia grupy docelowej. Ważnym kryterium dla przeprowadzenia tego typu
reklamy jest organizowanie procesu targetowania. Jeżeli poszukiwanie grupy docelowej,
co odpowiada towarom czy usługom, będzie słuszne, przeprowadzenie reklamowej
kompanii stanie się efektywnym. Efektywności, którą ma reklama teaserowa w
sieci internet, na dziś nie ma równych.
Jednym z nanowszych przykładów reklamy teaserowej w Polsce jest reklama Carrefoura - cykl reklam pod tytułem "Co zamierza Napoleon?".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.