wtorek, 3 maja 2016

Strzelaj do raka!

Źródło: wirtualnemedia.pl

Działalność społeczna to nie łatwa sprawa. Ciężko jest zachęcać ludzi do wspierania innych i prawdopodobnie jeszcze ciężej rozpowszechnić to tak, by ktokolwiek chociażby pamiętał o jakieś kampanii społecznej. Oczywiście możemy sobie to ułatwić przy pomocy bardzo kontrowersyjnych zabiegów (tutaj kłania się PETA). Jednak są ideały, które ciężko promować przez drastyczne filmy. Co nie oznacza, że nie można się za nie porządnie zabrać. Przykładem tego jest Alivia- Fundacja Onkologiczna Osób Młodych w Warszawie. 


Reklama została przedstawiona w formie gry komputerowej. Jej bohaterka mierzy się z potworem symbolizującym raka. Wsparcie otrzymuje z zewnątrz, dzięki pieniądzom służącym za amunicję. Ma to symbolizować fundusze potrzebne do walki z chorobą. Ten obraz świetnie pokazuje obecną sytuację pacjentów onkologicznych u których koszt leczenia wynosi nie raz blisko 50 tysięcy zł. 

Jest to o tyle innowacyjna reklama, gdyż prawdopodobnie po raz pierwszy w Polsce, gry komputerowe zostały wykorzystane do promowania tak ważnych treści. Co więcej warto zwrócić uwagę na to, że spot Alivii traktuje temat z dużą powagą, jednak nie czyni z raka wyroku śmierci jak to w wielu tego typu spotach. Pokazuje, że z chorobą rzeczywiście da się walczyć, stawić jej czoła. Ale trzeba na to środków, które przekazać jesteśmy w stanie my.

Propo pieniędzy, warto dodać, że patrząc na wykonanie, reklama sprawia wrażenie drogiej. Jest w tym troche prawdy. Broń widoczna w spocie została wydrukowana za pomocą technologii 3d- jej stworzenie trwało 70 godzin. Aktorka odgrywające rolę żołnierz przeszła specjalne szkolenie, aby mogła lepiej wcielić się w swoje rolę. Owszem byłoby to drogie, gdyby nie fakt, że większośc osób robiła to za darmo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.