piątek, 20 maja 2016

Platforma, której nie znałeś!

Przeszukując czeluście internetu, w poszukiwaniu atrakcyjnego tematu na post, natrafiłam na zupełnie nieznany mi portal społecznościowy. I w zasadzie nie jest to specjalnie zdumiewające, QZone to bowiem platforma dedykowana społeczności Chińskiej, ale sądzę, że 645 mln użytkowników czyni z niego portal warty przybliżenia.


QZone założone zostało w 2005 roku. Pozwala ludziom na zakładanie blogów, pamiętników, wysyłanie zdjęć, słuchanie muzyki czy chociażby oglądanie filmów. Profil każdego z użytkowników jest w wysokim stopniu konfigurowalny – umożliwione jest tam ustawianie tła lub dodawanie dodatków, które choć płatne, stają się darmowe po zakupie konta premium. QZone to, w dużym skrócie, odpowiednik portalu z pogranicza Facebooka i MySpace.

Dane od listopada 2007 do stycznia 2009

Jeszcze 2013 posiadał 620 mln użytkowników. Wartość ta znacznie wzrosła przez ostatnie 3 lata, a popularność portalu zaczyna pobrzmiewać także poza granicami Dalekiego Wschodu. Choć QQ dostępne jest wyłącznie w języku mandaryńskim, jej ograniczoną wersję umożliwiono do pobrania na system android/iOS w języku angielskim. W internecie jednak można znaleźć porady dotyczące tłumaczenia strony Qzone poprzez urządzenie Google Translate – uwzględniwszy konieczność dołożenia starań, świadczy to o naprawdę dużym zainteresowaniu portalem.

Duży portal sprzyja natomiast reklamie, dlatego tak jak w przypadku Facebooka, Qzone oferuje możliwość zastosowania conajmniej 10 marketingowych tricków. Pierwszym z nich jest dodanie odnośnika do strony. Na QQ można napisać artykuł o chwytliwym tytule, który zawierać będzie zdjęcie produktu, ważne informacje i… link do strony głównej.

Samą formą reklamy może być również oryginalny artykuł. Qzone to w dużej mierze platforma blogowa, dlatego dobrze przyjmowane są tam treści tekstowe. Co więcej, to platforma sprzyjająca blogowaniu w odniesieniu do „prowadzenia pamiętnika”, dlatego „firmowy pamiętnik” stanowi idealne nawiązanie więzi z potencjalnymi klientami.

Kolejnymi sposobami reklamy jest udostępnianie materiałów z podstawowych stron, oraz wykorzystywanie albumów zdjęciowych. Dodawanie zdjęć produktów swojej marki umożliwi klientom lepsze zapoznanie się z firmową ofertą.



Na QQ, dobrą promocją jest także samo komentowanie. Obserwatorzy, podobnie do platformy Facebook, składają się z grupy „znajomych”. Często zdarza się, że osób tych nie kojarzymy dlatego komunikacja jest tak ważną częścią takich portali.

Grafiki zawsze skupiają ludzką uwagę, dlatego warto zadbać o sygnaturę. Na Qzone jest to element bardzo istotny. Wiele osób używa ich do podania swoich danych lub zakomunikowania czegoś. Warto jednak pamiętać, że sygnaturę należy co pewien czas odświeżyć. Ludzie szybko się do nich przyzwyczajają, a każda jej zmiana wywołuje zainteresowanie.



Zainwestowanie w QQ to również ważny element, jeżeli pragnie się dobrej reklamy. Podstawowe konto umożliwia posiadanie jedynie 500 znajomych, podczas gdy zakup konta premium zwiększa tę liczbę, a zatem zasięg, dwukrotnie.

Na Qzone warto regularnie dodawać wiadomości. Wiąże się to także z pamiętaniem o udostępnianiu artykułów, lecz tych nie powinno być więcej niż 2 na 10 dodanych materiałów. Ludzie preferują czytać teksty autorskie, nie kierujące do innych portali.

Na koniec jeszcze dwie rzeczy: korzystanie z opcji share – analogicznej do udostępniania postów innych ludzi na Facebooku, oraz microblogging.


Dziękuję za uwagę – 感謝您的關注 :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.