środa, 15 kwietnia 2015

Showrooming

Telefon w dłoń i na zakupy !

źródło: www.sonymobile.com

Czym jest showrooming ?

W chyba największym skrócie jest to odwiedzanie sklepów jedynie po to, by testować i oglądać produkty z zamiarem nabycia ich gdzie indziej (online lub w tańszym sklepie). Do takiego zachowania przyznaje się co trzecia osoba na świecie, która posiada telefon komórkowy. Przez to, zjawisko showroomingu staje się coraz większym zagrożeniem dla handlu detalicznego.
Rozwój urządzeń przenośnych i internetu mobilnego, wraz z coraz popularniejszymi zakupami online, mogą stwarzać pewne zagrożenie dla tradycyjnego handlu. Jednocześnie jednak są także szansą dla tych marek, które wykorzystując kanały mobilne odpowiednio wywołają zaangażowanie konsumenta i będą umiały dopasować się do jego potrzeb, stylu i dynamiki realizowania zakupów oraz procesu podejmowania decyzji. Wtedy urządzenia mobilne mogą stać podstawą do budowania relacji o nowej jakości. Planując takie działania należy oczywiście zwrócić uwagę na specyficzne dla danego rynku postawy oraz poziom otwartości wobec działań marek w obszarze ich telefonu.  - komentuje Łukasz Chmura, Senior Research Executive z Digital z Intelligence Team w TNS Polska.

Dlaczego tak się zachowujemy ? 

Odpowiedź jest prosta- chcemy mieć poczucie pewności, że cena produktu jest najlepszą możliwą ofertą oraz że produkt spełni nasze oczekiwania i że jest dla nas odpowiedni.
Dlatego korzystamy z naszych telefonów i sprawdzamy przez internet gdzie można i czy można znaleźć dany produkt taniej, albo po prostu robimy zdjęcie, wysyłamy je do osoby bliskiej w oczekiwaniu na poradę. Należy pamiętać, że sprzedawca posiada często większą wiedzę na temat tego co nas akurat interesuje i może doradzić nam lepiej niż siostra czy kolega. Zdarza się też tak, że potencjalny klient robi jedynie zdjęcia różnym produktom oraz ich metkom i podczas kolejnych zakupów w innym miejscu porównuje dane dobra dzięki wcześniej zrobionym zdjęciom. Jest to często czasochłonne, jednak wielu ludzi decyduje się na taki krok. Robimy tak ponieważ chcemy kupić coś okazyjnie. Często tracimy więcej pieniędzy na dojazdy do różnych sklepów niż warta jest sama rzecz. Mimo to, nie przestajemy szukać, przez co przeważnie kończymy zakupy z pustym koszykiem. To zjawisko niewątpliwie martwi właścicieli sklepów. Chociaż nawet i na to zjawisko są sposoby.
 Telefon komórkowy może być wrogiem tradycyjnych kanałów dystrybucji, otwierając perspektywę konsumenta na potencjalnie niekończącą się rzeszę konkurentów. Kluczowe dla marek i sprzedawców jest więc znalezienie sposobów na to, by to właśnie kupowanie w sklepie było wygodne i przyjemne. Wszelkie rozwiązania oszczędzające konsumentowi czas, pieniądze i stres będą przyczyniały się do zmniejszenia liczby osób finalizujących zakup gdzie indziej. Głębokie zrozumienie tego, jak polscy konsumenci wykorzystują swoje telefony podczas wizyt w sklepie i na jakie rozwiązania są otwarci, pomoże markom i producentom poprawić swoją ofertę – czy to poprzez przygotowanie odpowiednich aplikacji i kuponów rabatowych czy po prostu lepiej dostarczając informacji – i w efekcie sprawi, że konsumenci ponownie przyjdą do ich kas sklepowych
źródło:  www.tnsglobal.pl

 Oto krótki film, który przybliży nieco sprawę :
Klikając w link poniżej uzyska się dostęp do infografiki, która doskonale przedstawia zjawisko showroomingu.
http://www.tnsglobal.pl/uploads/infographic/TNS_Polska_showrooming.html .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.