wtorek, 21 kwietnia 2015

Instagram jako narzędzie marketingowe.

Na przykładzie marki zegarków Daniel Wellington łatwo można  zauważyć sukces jaki marka odnosi poprzez ekspansję marki, a także prowadzenie dialogu z klientem.  














Instagram jest fotograficznym serwisem społecznościowym hostingu zdjęć, połączonym z aplikacją o tej samej nazwie, który powstał w 2010 r. W Polsce używa go już 1,5 miliona osób (na świecie ponad 10 razy więcej).
Co zrobić aby zaistnieć na Instagramie?
Wystarczy tylko zrobić zdjęcie, dodać filtr, opisać je, dodać hasztagi, udostępnić i czekać na polubienia oraz oczywiście na nowych followersów. 
Swoje profile mają na nim gwiazdy, osoby prywatne, znane marki, a także przedsiębiorstwa. 
Coraz częściej wykorzystywany jest ogromny potencjał marketingowy tego serwisu.

Liczba użytkowników na Instagramie do końca 2015 roku wzrośnie o ok.21% uzyskując liczbę 77,6 milionów osób. Zjawisko to sprawia, że coraz więcej firm zaczyna korzystać z tego portalu, włączając go do swoich strategii marketingowych.
Marka Wellington to międzynarodowy producent zegarków, wobec czego na swoim Instagramie zrzesza użytkowników z całego świata, a co za tym idzie potencjalnych klientów.



Wg. badań
 z Instagramu najczęściej korzystają marki odzieżowe. Za pomocą tej platformy dociera do swoich konsumentów aż 45% z nich. Na drugim miejscu plasują się firmy oferujące produkty elektroniczne (37%), a na trzecim firmy kosmetyczne (26%).

Źródło: Yesmail

Aby odnieść sukces, taki jak marka DW, należy pamiętać, że na Instagramie najważniejszy jest zawsze produkt, to on gra tzw. główną rolę. O popularności przesądza efektywność, krótka forma i skoncentrowanie na prezentowanym produkcie. Nośnikiem informacji jest tu zdjęcie, efektowne, wzbudzające emocje, oraz chęć zakupu. 

2 komentarze:

  1. Zupełnie nie znam się na nowoczesnych narzędziach związanych z marketingiem i właśnie dlatego będę chciała skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Jednymi z nich, którzy osiągnęli duży sukces w branży jest agencja Nakatomi. Chyba do nich właśnie się zgłoszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Instagram, podobnie jak facebooku stał się jedną z najpopularniejszych metod na promowanie produktu. Ważne jest jednak to, aby profil był popularny, aby reklama trafiła do jak największej ilości potencjalnych klientów.
    https://kuplike.pl/jak-zdobyc-polubienia-strony-na-facebooku/

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.