niedziela, 5 kwietnia 2015

STRONA INTERNETOWA, CZY FANPAGE NA FACEBOOK'U?

Strona Internetowa to nadal jedna z najpopularniejszych form reklamy dla firmy, przedsiębiorstwa czy osoby publicznej. Jednak w ostatnich latach na popularności zyskał portal społecznościowy Facebook. Na portalu tym pojawia się coraz więcej reklam, Fanpage'ów firm itp. Gdzie lepiej się reklamować? Na sprawdzonej od lat stronie www czy na Facebooku?

Czym jest Facebook?
Facebook to serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W styczniu 2014 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła około miliarda, a co miesiąc wgrywanych jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów, których obecnie jest 265 miliardów. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata. Dane zgromadzone na Facebooku to ponad 980 petabajtów, co 24 godziny przybywa ponad 0,5 petabajta.
Dzięki temu portalowi możemy w jednym miejscu zaspokoić kilka potrzeb. Obiekt reklamujący się na Facebooku, może zamieszczać na nim zdjęcia, filmy, treści, ogłoszenia,  ma doczynienia z interakcją-na bieżąco poznaje opinie swoich potencjalnych klientów pod daną reklamą, postem czy zdjęciem reklamującym coś nowego.
Na Fanpage'ach zbieramy lajki , jednak nie możemy w 100% być przekonani, że ich liczba jest adekwatna do liczby naszych potencjalnych zadowolonych klientów.
Dla gwiazd telewizyjnych czy muzycznych, Fanpage na Facebooku to jeden z ważniejszych aspektów w ich reklamie. Dlaczego? Dlatego, że na bieżąco mogą umieszczać wiadomości o tym gdzie można ich spotkać, gdzie będzie można ich zobaczyć w najbliższym czasie. Często umieszczają prywatne zdjęcia, czy filmy. Po co? Otóż po to, aby zaspokoić ciekawość swoich fanów, którzy ciekawi są tego jak na co dzień żyją ich idole.

Dlaczego Facebook?
Większość z nas posiada konto na Facebook'u. Jedni korzystają z niego aktywnie inni mniej. Jednak znaczną część swojego czasu poświęcamy temu portalowi niż np. stronom internetowym. Duża część ludzi zaraz po przebudzeniu sięga po telefon komórkowy aby sprawdzić, co nowego dzieje się na Facebook'u. 

Strona www
Strona internetowa  nie jest tak na prawdę gorsza od fanpage'a na Facebook'u. Ma ona kilka możliwości jakich nie ma wspomniany portal społecznościowy. Na przykład przez stronę www możemy prowadzić sklep internetowy - Facebook nie ma takiej możliwości. Oprócz sklepu na stronie można zamieszczać znacznie bardziej rozbudowane treści poprzez grafikę, animację, tekst itp.  Przede wszystkim musimy pamiętać, że stronę www może odwiedzić każdy, a nasz Fanpage na Facebook'u tylko ten, kto posiada na nim konto, a jednak nie wszyscy owe konto posiadają.
 
Pojawia się więc pytanie, co jest lepsze dla naszego reklamowanego produktu, strona www czy może Facebook? Myślę, że zależy to też od tego do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć, jeśli są to osoby w średniej wieku 30, Facebook będzie idealny, jednak poważne firmy, które stawiają na szerszą grupę odbiorców uważam, że nie powinny się ograniczać do jednej z możliwości, zawsze można wybrać obie opcje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.