niedziela, 5 kwietnia 2015

Kiosk multimedialny

Jestem kobietą, a z kobietami łączy się wiele mitów, ale też faktów. Ja przyznam się dziś do dwóch: uwielbiam chodzić na zakupy i godzinami snuć się po galeriach handlowych oraz niestety często mam kłopoty z orientacją w terenie. W lesie czy w czasie podróży oczywiście jest to spory kłopot, jednak zwykle ma się nawigację lub partnera podczas wycieczki. Znacznie większy problem to zapamiętanie przeze mnie umieszczenia sklepów w galerii handlowej. Często szukam jakiegoś konkretnego sklepu przez bardzo długi czas, może to być dla nas- kobiet, dobra wymówka w odpowiedzi na pytanie: Gdzie tak długo byłaś ? Miałaś tylko kupić rajstopy. Jednak bardziej traktuję to jako problem. Zauważyłam, że nie tylko ja czasem błąkam się tak po sklepie. Razem ze mną zauważyli to także zarządcy różnych centrów handlowych. Coraz częściej spotykamy się na zakupach z dotykowymi ekranami z mapami sklepów. Wpisuje się nazwę sklepu a po chwili zostaje on zlokalizowany. Na mapie wyświetla się nasze położenie oraz trasa, jaką dotrzemy w wybrane miejsce. Czy to nie wspaniałe rozwiązanie ?!

E-kiosk, infomat, ekran dotykowy, terminal informacyjny...

Stawiając na profesjonalną obsługę klienta i jego zadowolenie to właśnie takie nowoczesne rozwiązania gwarantują dziś firmom i innym organizacjom upragniony efekt. Współcześni klienci, chcą by o nich dbać, chcą szybko i łatwo załatwiać swoje potrzeby. Po to są właśnie bezobsługowe punkty informacyjne, inaczej- infomaty. Ich atutem jest to, że zawsze są gotowe do pracy oraz to, że jednocześnie mogą też być reklamą.
Znajdują zastosowanie w bankach, hotelach, urzędach, sklepach, restauracjach, salonach samochodowych. Właściwie wszędzie tam, gdzie chce się zapewnić osobom zainteresowanym łatwy, szybki i prosty dostęp do potrzebnych im danych,

Gdzie one są ?

Jak już wcześniej pisałam są już niemal w każdej większej galerii handlowej. Z czego bardzo się cieszę ;). Na tym jednak lista się nie kończy.

I jakie jest ich zastosowanie?

 Kioski multimedialne znajdują swoje zastosowanie w teatrach i muzeach. Często na takich szkolnych wycieczkach dzieci szybko się nudzą i nie są zainteresowane zwiedzaniem. Wprowadzenie takich innowacyjnych urządzeń sprawia, że muzeum przestaje być nudne. Można w ten sposób zainteresować najmłodszych historią i sztuką. Przekazywanie wiedzy w sposób interaktywny przynosi rezultaty, których efektem jest znajomość naszego dziedzictwa kulturowego. Infokioski to też często darmowy dostęp do internetu oraz gry multimedialne dla dzieci i dorosłych. Świetnie sprawdzają się jako punkty informacyjne dla turystów.
W supermarketach również spotykamy się z ekranami dotykowymi, czy to w przypadku samoobsługowych kas, które mają dotykowe ekrany, czy podczas ważenia owoców i warzyw. W restauracjach także występują ekrany dotykowe, dzięki którym kelnerzy zapisują nasze zamówienia.
Kioski multimedialne poza życiem codziennym znajdują także wiele innych zastosowań, na przykład na targi i wystawy różnych firm. Taki kiosk wzbudza wtedy duże zainteresowanie potencjalnych klientów, mogą wtedy w sposób interaktywny zapoznać się np. z ofertą danej firmy. Od niedawna w sieci McDonald pojawiły się także kioski multimedialne, dzięki którym można złożyć zamówienie bez stania w kolejce, co gwarantuje nam szybszą obsługę. Wszystko to dla naszej wygody.
http://pieniadze.gazeta.pl/Gospodarka/10,81825,15271847,W_McDonald_s_zlozysz_zamowienie_w_samoobslugowym_kiosku_.html . Klikając w ten link zobaczycie kiosk multimedialny w McDonaldzie :)

Oto inne przykłady :


źródło: www.guzik.konin.pl
źródło: polkan-technologie.pl

1 komentarz:

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.