Reklama w sporcie, a przede wszystkim w piłce nożnej odgrywa istotną rolę. Dobry wizerunek klubów piłkarskich niejednokrotnie pomaga znaleźć bogatego sponsora,
który wspiera klub dodatkowymi funduszami. Oprócz wyników osiąganych
przez zespół i historii dużą rolę w budowaniu korzystnego wizerunku mają
również kibice. To właśnie oni są sercem klubu i na co dzień reprezentują swój zespół na wielu płaszczyznach.
Kibice na pierwszy rzut oka przez zwykłe osoby nie interesujące się
światem sportu kojarzeni są jako chuligani czy bandyci. Nic bardziej
mylnego, gdyż to oni nie tylko poświęcają swój czas i pieniądze, aby
wspierać swoich ulubieńców. Wielokrotnie kibice swoją postawą i
zaangażowaniem są wstanie przyciągnąć sponsorów, aby Ci zainwestowali w
klub. Co tak bardzo może zachęcić i skusić potencjalnych inwestorów?
Doping, frekwencja, oprawy, oddanie barwom? Bez wątpienia tak, a
zdjęcia, które możemy zobaczyć poniżej chwycą za serce nawet osobę,
która sceptycznie nastawiona jest do takich przedsięwzięć jak oprawy
kibiców.
Kolejnym ważnym aspektem jest fanatyczny doping kibiców, którzy nie tylko niosą swoich ulubieńców do lepszej gry, ale zarówno tworzą wokół klubu pozytywny klimat i cieszą się dobrą opinią mediów, która później często przychylniejszym okiem ocenia środowisko i wszystko to co ma związek z danym klubem. Inni kibice są niejednokrotnie wzorem dla innych jak powinni być postrzegani fani sportu. Bardzo często zdarza się, że osoba, która nie sympatyzuje z danym klubem z czasem staje się fanem tego klubu. Właśnie ze wzgląd na kibiców tej drużyny, tak samo działa ten mechanizm w szukaniu potencjalnych sponsorów. To kibice potrafią przyciągnąć nowych sponsorów, gdyż łatwiej prowadzić poważny i udany biznes mając poważny argument na rynku reklamowym jakim bez wątpienia są kibice.
Kibice nie tylko podczas meczów są wizytówką klubu, ale przede wszystkim
poza nimi. Wtedy to w zwykły dzień możemy ujrzeć ludzi, którzy
reklamują klub chodząc ubrani w barwy klubowe czy po prostu mając na
sobie jakiś gadżet, który łatwo skojarzymy z danym klubem. Dla części
osób nie jest to nic szczególnego, ale dla potencjalnego sponsora liczy
się każdy szczegół związany z drużyną. Wbrew pozorom dla sponsora jest
to dość istotna sprawa i oddanie fanów ma znaczenie w kwestii
inwestowania w dany klub. Oto jak w prosty i dobry sposób zwrócić uwagę
środowiska tworząc kibicowskie gadżety.
Kibice stanowią nie tylko o wizerunku klubu co w efekcie przekłada się
na darmową reklamę w oczach sponsorów czy inwestorów. To właśnie fani
napędzają klub i sprawiają, że zamożni sponsorzy zaczynają inwestować w
klub. Niezwykle rzadko dochodzi do sytuacji, aby zespoły bez kibiców
pozyskały potężnych inwestorów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.