Sport to przede wszystkim emocje, rywalizacja, ale również pieniądze czy
popularność. Reklama jest nieodłącznym elementem sportu, zaś sportowcy,
którzy traktowani są niczym greccy herosi wielokrotnie biorą udział w
reklamach. Takie reklamy nie tylko są chętnie oglądane przez ludzi, ale
także wzrasta szansa na wypromowanie się reklamowanego towaru czy marki.
Angaż znanej osoby jest często stosowanym chwytem, gdyż reklamowany
produkt jest często kojarzony z daną osobą co sprawia, że sprzedaż i
popularność towaru zwiększa się i to w wielu przypadkach znacząco. Mimo,
że sportowcy za udział w takich reklamach otrzymują sowite
wynagrodzenia, to dochody z takich akcji zdecydowanie rekompensują
wszystkie wydatki. Oto reklama firmy Nike z udziałem najsławniejszych
zawodników piłki nożnej mająca zachęcać do kupowania ich obuwia.
Sportowcy nie zawsze mogą liczyć na wynagrodzenie finansowe w zamian za udział w reklamie. Otóż krajowe związki piłki nożnej mogą mieć podpisane umowy z firmami, które mogą wykorzystać wizerunek pracowników (w tym przypadku piłkarzy), aby wzięli oni udział w reklamie. Odpowiednie wynagrodzenie pobiera krajowa federacja, a nie sportowcy, którzy występują w danej reklamie. Kolejna reklama z udziałem formy Nike, która zdecydowała się nakręcić "reklamówkę" przed Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w 1998 roku. W roli głównej reprezentacji Brazylii.
Sportowcy niejednokrotnie występują w reklamach, aby zachęcać do wzięcia
udziału w jakimś wydarzeniu przy okazji go promując nadając jemu
wyjątkowy status. Nie inaczej było przed meczem finałowym Pucharu Króla w
2011 roku, gdy zarówno piłkarze Realu Madryt oraz FC Barcelony wzięli
udział w reklamie promującej piłkarskie święto dla koneserów
hiszpańskiego futbolu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.