Cym ona jest ?
Ma przewagę nad innymi tego typu przekazami treści, przede wszystkim przez to, że przedstawia nam je w atrakcyjny sposób. Taka opcja jest dla nas łatwiejsza do zapamiętania i zrozumienia. Fenomenem infografik jest to, że mają zdolność do prezentacji rozciągłych, często trudnych informacji w bardzo prosty sposób. Sprawdzają się świetnie w wielu dziedzinach, ostatnio nawet w reklamie. Niżej widzicie wyjaśnienie tego czym jest infografika na przykładzie właśnie infografiki :)
źródło: http://infographiclabs.com
Czym różni się od zwyczajnej grafiki lub informacji ?
Sama grafika składa się jedynie z ilustracji, logo czy zdjęć. Jest to często jakaś kombinacja tych elementów. Infografika z kolei łączy w sobie kilka różnych mediów, żeby przekazać bardziej skomplikowany przekaz. Infografika jest informacją, ale jest to inny rodzaj informacji. Od standardowej informacji różni się przede wszystkim tym, że nie polega na samym tekście. Infografiki to też mapy, pierwsza została odnaleziona 7500 lat przed narodzeniem Chrystusa w Çatalhöyük.
Tak więc, można powiedzieć, że prymitywną infografikę dawnej tworzyli ludzie prehistoryczni. Na początku były to malowidła na ścianach jaskiń a później właśnie mapy. Może mapy skarbów ;)
Rodzaje infografik.
Taka, która bazuje na danych statystycznych."Informacje graficzne są wizualnymi narzędziami, przeznaczonymi do przekazywania złożonych informacji w sposób szybki i łatwy do przyswojenia. Narzędzia te zawierają diagramy, wykresy, tabele, mapy czy wykazy. W przypadku wykresów mogą to być np. wykresy słupkowe lub kołowe. Dzięki nim można podsumować i przedstawić wiele złożonych informacji statystycznych."*
Przykład:
Infografika bazująca na osi czasu.
W nich informacje i wydarzenia "osadza" się w czasie.
Prezentacja chronologicznej kolejności wydarzeń rozmieszczona jest wzdłuż linii, która pozwala odbiorcy szybko zrozumieć różne relacje czasowe. Na rysunku: Chcesz zrozumieć fenomen przyrostu popularności Facebooka od początku jego istnienia? Poświęć 5 minut tej infografice.*
Kolejnym przykładem jest infografika, która bazuje na procesach.
Takie można najczęściej zobaczyć w fabrykach lub biurach. Zazwyczaj obrazują jakiś proces, jak np ta:
źródło: pl.123rf.com
Infografika geografii i lokalizacji.
"Jest to najczęściej pojawiający się rodzaj ikonografik, które można spotkać wszędzie – począwszy od map szkolnych po skomplikowane grafiki astronomiczne. Tego typu ikonografiki zawierają linie, symbole, ikony, schematy, tabele, strzałki i kropki. Istnieje wiele typów linii (równoległe, przerywane, proste), stosowane w celu określenia np. mapy metra, ulic, dróg czy torów kolejowych.
Istnieje również wiele ikon i symboli dla określenia poszczególnych punktów orientacyjnych, tj.: szkoła, kościół, szpital czy bank. Ważnym elementem jest również skala, która określa stosunek przedstawionych obiektów do rzeczywistości."*
Istnieje również wiele ikon i symboli dla określenia poszczególnych punktów orientacyjnych, tj.: szkoła, kościół, szpital czy bank. Ważnym elementem jest również skala, która określa stosunek przedstawionych obiektów do rzeczywistości."*
Przykłady:
źródło: www.gazetawroclawska.pl
źródło; www.quantum.pl
Różne rodzaje.
Istnieją infografiki korporacyjne, które prezentują wyniki, strukturę i działalność różnych firm i organizacji. Informacyjne- po prostu informują. Są także wideografiki i mailingi. Co to takiego ?
Wideografika to infografika, ale wzbogacona o animację wideo natomiast mailingi to czytelne infografiki znajdujące zastosowanie w e-mail marketingu.
Oto przykład wideografiki :
*źródło: www.projektowaniegraficzne.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.