środa, 29 kwietnia 2015

Vlogerki urodowe polecają

Od dawna wiadomo, że wykorzystanie wizerunku celebrytów w reklamie może bardzo korzystnie wpływać na odbiór reklamy oraz promowanych produktów, marek i usług. Od kiedy jednak internet zaczął grać coraz większą rolę, większą też rolę zaczęli odgrywać autorzy blogów oraz wideoblogów. Dzięki temu, że ich treści zyskują szerokie grona fanów, oni sami cieszą się coraz większą popularnością i rozpoznawalnością. Nic dziwnego nie ma więc w tym, że reklamodawcy coraz chętniej wykorzystują vlogerów do promocji danych produktów i marek.

Na pomysł by umocnić pozycję marki poprzez współpracę z polskimi YouTuberkami wpadła firma Avon, która założyła kanał w serwisie YouTube, na którym umieszczane są filmiki z udziałem znanych i lubianych polskich vlogerek urodowych. Są to autorki vlogów na których umieszczają one porady związane z urodą i wizażem, oceniają produkty kosmetyczne czy pokazują jak wykonać makijaż. Filmiki o tematyce urodowej cieszą się ogromną popularnością na całym świecie, również i w Polsce mamy wiele vlogerek, które osiągnęły spory sukces w serwisie YouTube.

Współpraca Avon z vlogerkami polega na tym, iż od poniedziałku do piątku na kanale MakeupTV (należącym do Avon Polska) umieszczane są krótkie filmiki dotyczące porad urodowych z wykorzystaniem kosmetyków marki Avon. W projekcie bierze udział pięć znanych i lubianych vlogerek, które kolejno tworzą filmy dla kanału MakeupTV, w których pokazują właściwości kosmetyków, ich zastosowanie, a także przedstawiają jak wykonać makijaże i fryzury z wykorzystaniem kosmetyków Avon. 


Pomysł na stworzenie takiego kanału był dobry ze względu na to, iż sprzedaż kosmetyków Avon prowadzona jest poprzez konsultantki, które oferują klientkom wybór produktów z katalogu. Ponieważ z reguły klientki podczas dokonywania wyboru nie mają możliwości obejrzeć produktów na żywo, możliwość obejrzenia produktu na filmie może okazać się bardzo pomocne. Dzięki temu potencjalne klientki mogą zobaczyć jakie są właściwości kosmetyków, jak kolory kosmetyków do makijażu prezentują się na twarzy a także mogą dowiedzieć się o cechach produktów, które nie zostały opisane w katalogu.


Dzięki temu, że filmy dla MakeupTV tworzone są przez znane i lubiane vlogerki, kanał może być odwiedzany przez wierne fanki tychże vlogerek, co podnosi oglądalność. Widzowie, którzy darzą sympatią i zaufaniem współautorki kanału MakeupTV, chętniej sięgną po kosmetyki przez nie prezentowane. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.