Od dawna wiadomo, że
wykorzystanie wizerunku celebrytów w reklamie może bardzo
korzystnie wpływać na odbiór reklamy oraz promowanych produktów,
marek i usług. Od kiedy jednak internet zaczął grać coraz większą
rolę, większą też rolę zaczęli odgrywać autorzy blogów oraz
wideoblogów. Dzięki temu, że ich treści zyskują szerokie grona
fanów, oni sami cieszą się coraz większą popularnością i
rozpoznawalnością. Nic dziwnego nie ma więc w tym, że
reklamodawcy coraz chętniej wykorzystują vlogerów do promocji
danych produktów i marek.
Na pomysł by
umocnić pozycję marki poprzez współpracę z polskimi YouTuberkami
wpadła firma Avon, która założyła kanał w serwisie YouTube, na
którym umieszczane są filmiki z udziałem znanych i lubianych
polskich vlogerek urodowych. Są to autorki vlogów na których
umieszczają one porady związane z urodą i wizażem, oceniają
produkty kosmetyczne czy pokazują jak wykonać makijaż. Filmiki o
tematyce urodowej cieszą się ogromną popularnością na całym
świecie, również i w Polsce mamy wiele vlogerek, które osiągnęły
spory sukces w serwisie YouTube.
Współpraca Avon z
vlogerkami polega na tym, iż od poniedziałku do piątku na kanale
MakeupTV (należącym do Avon Polska) umieszczane są krótkie
filmiki dotyczące porad urodowych z wykorzystaniem kosmetyków marki
Avon. W projekcie bierze udział pięć znanych i lubianych vlogerek,
które kolejno tworzą filmy dla kanału MakeupTV, w których
pokazują właściwości kosmetyków, ich zastosowanie, a także
przedstawiają jak wykonać makijaże i fryzury z wykorzystaniem
kosmetyków Avon.
Pomysł na
stworzenie takiego kanału był dobry ze względu na to, iż sprzedaż
kosmetyków Avon prowadzona jest poprzez konsultantki, które oferują
klientkom wybór produktów z katalogu. Ponieważ z reguły klientki
podczas dokonywania wyboru nie mają możliwości obejrzeć produktów
na żywo, możliwość obejrzenia produktu na filmie może okazać
się bardzo pomocne. Dzięki temu potencjalne klientki mogą zobaczyć
jakie są właściwości kosmetyków, jak kolory kosmetyków do
makijażu prezentują się na twarzy a także mogą dowiedzieć się
o cechach produktów, które nie zostały opisane w katalogu.
Dzięki
temu, że filmy dla MakeupTV tworzone są przez znane i lubiane
vlogerki, kanał może być odwiedzany przez wierne fanki tychże
vlogerek, co podnosi oglądalność. Widzowie, którzy darzą
sympatią i zaufaniem współautorki kanału MakeupTV, chętniej
sięgną po kosmetyki przez nie prezentowane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.