czwartek, 16 kwietnia 2015

Vlog jako nowy sposób na promocję

Dynamiczny rozwój internetu spowodował, że silna pozycja mediów tradycyjny została w krótkim czasie mocno zachwiana. Oprócz tego, że funkcje radia, telewizji i prasy są dostępne w sieci, internet daje również wiele innych możliwości. Szybki rozwój wszelkich portalów społecznościowych i serwisów rozrywkowych sprawił, że reklamodawcy otrzymali nowy, doskonały kanał promocji marek, produktów czy też usług. Jednym z serwisów, który daje nowy, ciekawy sposób na promocję jest YouTube.
Serwis YouTube powstał dziesięć lat temu w roku 2005, a jego ówczesną ideą było dzielenie się filmikami różnorakiej treści. Jego twórcy zapewne jeszcze wtedy nie podejrzewali, jak wiele innowacji pojawi się wraz z rozwojem YT. Jedną z takich nowinek było pojawienie się formatu jakim jest wideoblog, czyli w skrócie vlog. Jest to forma wypowiedzi, w której autor nagrywa filmy, w których zwracając się bezpośrednio do widza, przekazuje mu swoje opinie na różnorakie tematy, dzieli się z nim swoją wiedzą oraz pasją, czy też udziela wskazówek oraz porad.
Filmików o charakterze vloga jest na YouTubie cała masa. Ich twórcy często przez lata budują swoją publiczność, regularnie zamieszczając vlogi. Zdarzają się również przypadki, gdzie kanały na których umieszczane są treści wideo zyskują popularność w zawrotnym tempie. Polski YouTube również obfituje w kanały zawierające wideoblogi. Jednym z takich kanałów jest AbstrachujeTV, który posiada prawie 1,7 miliona subskrypcji, a łączna ilość wyświetleń wszystkich filmików zamieszczonych na kanale to ponad 230 milionów. Poniżej jeden z najpopularniejszych filmów na kanale AstrachujeTV.


Liczby subskrypcji i wyświetleń nie kłamią, popularność jaką cieszą się polscy vlogerzy może być imponująca. Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że reklamodawcy już jakiś czas temu dostrzegli potencjał reklamowy jaki drzemie we vlogach oraz ich twórcach.
Propozycje współpracy promocyjnej jakie otrzymują vlogerzy są coraz częstsze, coraz częściej można też zauważyć, że nasz ulubiony vloger w mniej lub bardziej jawny sposób przemyca komunikaty reklamowe do swoich autorskich filmów umieszczanych na YouTubie.
Warto zauważyć, że sympatią widzów nie cieszą się jedynie same treści tworzone przez vlogerów, ale to właśnie vlogerzy wraz ze wzrostem popularności swoich kanałów stają się popularni, a widzowie pokładają w nich swoje zaufanie i sympatię. Wtedy też reklamodawcy mogą nie tylko współpracować z vlogerem poprzez lokownie produktu w jego vlogach, ale również mogą go zaprosić to internetowych spotów reklamowych. Działa to na tej samej zasadzie jak w tradycyjnej telewizji, gdzie do wystąpienia w reklamie zaprasza się celebrytów. Bo w istocie vlogerzy również stają się celebrytami jednak w formie WEB. Współpraca reklamowa pomiędzy vlogerami a reklamodawcami może również polegać na tym, iż to vloger właśnie, tworzy specjalne, autorskie materiały promocyjne. Tak między innymi wyglądała seria stworzona przez duet Lekko Stronniczy dla kanału Nokia Poland, gdzie vlogerzy w całej serii filmów przedstawili właściwości nowego smartfona Nokii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.