wtorek, 28 kwietnia 2015

Sławni ludzie w reklamach.

Reklama nie mogłaby składać się z samych obrazków. Istnieć i wzbudzać większe zainteresowanie pomagają występujący w niej ludzie. Obojętnie, czy dotyczy ona pasty do zębów, produktów spożywczych, czy odzieży. W reklamach występują różne osoby: nikomu nie znani, rozpoczynający karierę aktorską, ale również znane osobistości. Przysłowiowy "Kowalski" chwali się nowym produktem, że to właśnie ten, który wybrał jest najlepszy spośród wszystkich i to na niego powinni zdecydować się konsumenci.
Znane firmy takie, jak na przykład Nike, Adidas, Puma wykorzystują do swoich reklam sportowców. Cristiano Ronaldo, znany na cały świat piłkarz reprezentuje Nike, Leo Messi - Adidasa, najszybszy człowiek świata, Usain Bolt - Pumę. Firmy wydają miliony euro, aby to właśnie ich reprezentowały znane osobistości. Pozostając przy sporcie, jego przedstawiciele niekoniecznie muszą reklamować rzeczy związane ze sportem. W zagranicznej reklamie, światowej klasy hiszpański tenisista Rafael Nadal oraz były brazylijski piłkarz, Ronaldo mierzą się ze sobą przez internet w karty. Grają w pokera. Poniżej reklama:


https://www.youtube.com/watch?v=atK7iZ8Ki_U

Po co firmy płacą "grube" pieniądze znanym osobistościom? Skoro mogą wziąć pierwszego chętnego z ulicy i jemu zapłacić mniej, a reklama dotyczyć będzie tego samego. Na pewno robią to po to, aby przyciągnąć większą uwagę potencjalnego klienta. "Patrz, Lewandowski goli się Gillette! Ja też to robię, więc może i przede mną wielka kariera!".

Różnego rodzaju komentarze wśród publiczności, społeczeństwa wzbudzają reklamy, obojętnie co przedstawiają. Lecz, gdy gra w niej ktoś znany to przyciąga to uwagę większego grona odbiorców, wzbudza komentarze, dyskusje, a co za tym idzie, świadome i podświadome myślenie o tej konkretnej firmie.
Odbiegając od środowiska sportowego, za przykład można podać chociażby reklamę Eurobanku, w której obecny jest sam Piotr Adamczyk, znany w całej Polsce aktor.
Firmy wydają dużo pieniędzy na reklamy, ale mimo wszystko jest to opłacalne, gdyż pieniądze się zwracają z nawiązką. Znana osoba chętnie zagra w reklamie, ponieważ dostanie za to pieniądze, a firma będzie zadowolona, że "właśnie u nas wystąpił/a Pan/i X!" i pomógł/pomogła w reklamie ich produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.