Reklama nie mogłaby składać się z samych obrazków. Istnieć i wzbudzać
większe zainteresowanie pomagają występujący w niej ludzie. Obojętnie,
czy dotyczy ona pasty do zębów, produktów spożywczych, czy odzieży. W
reklamach występują różne osoby: nikomu nie znani, rozpoczynający
karierę aktorską, ale również znane osobistości. Przysłowiowy "Kowalski"
chwali się nowym produktem, że to właśnie ten, który wybrał jest
najlepszy spośród wszystkich i to na niego powinni zdecydować się
konsumenci.
Znane firmy takie, jak na przykład Nike, Adidas, Puma wykorzystują do
swoich reklam sportowców. Cristiano Ronaldo, znany na cały świat piłkarz
reprezentuje Nike, Leo Messi - Adidasa, najszybszy człowiek świata,
Usain Bolt - Pumę. Firmy wydają miliony euro, aby to właśnie ich
reprezentowały znane osobistości. Pozostając przy sporcie, jego
przedstawiciele niekoniecznie muszą reklamować rzeczy związane ze
sportem. W zagranicznej reklamie, światowej klasy hiszpański tenisista
Rafael Nadal oraz były brazylijski piłkarz, Ronaldo mierzą się ze sobą
przez internet w karty. Grają w pokera. Poniżej reklama:
https://www.youtube.com/watch?v=atK7iZ8Ki_U
Po co firmy płacą "grube" pieniądze znanym osobistościom? Skoro mogą
wziąć pierwszego chętnego z ulicy i jemu zapłacić mniej, a reklama
dotyczyć będzie tego samego. Na pewno robią to po to, aby przyciągnąć
większą uwagę potencjalnego klienta. "Patrz, Lewandowski goli się
Gillette! Ja też to robię, więc może i przede mną wielka kariera!".
Różnego rodzaju komentarze wśród publiczności, społeczeństwa wzbudzają
reklamy, obojętnie co przedstawiają. Lecz, gdy gra w niej ktoś znany to
przyciąga to uwagę większego grona odbiorców, wzbudza komentarze,
dyskusje, a co za tym idzie, świadome i podświadome myślenie o tej
konkretnej firmie.
Odbiegając od środowiska sportowego, za przykład można podać chociażby
reklamę Eurobanku, w której obecny jest sam Piotr Adamczyk, znany w
całej Polsce aktor.
Firmy wydają dużo pieniędzy na reklamy, ale mimo wszystko jest to
opłacalne, gdyż pieniądze się zwracają z nawiązką. Znana osoba chętnie
zagra w reklamie, ponieważ dostanie za to pieniądze, a firma będzie
zadowolona, że "właśnie u nas wystąpił/a Pan/i X!" i pomógł/pomogła w
reklamie ich produktu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.