wtorek, 7 kwietnia 2015

Marketing Internetowy - cz. II.

We wcześniejszym poście udało mi się omówić czym jest marketing internetowy, na czym polega, zajrzeć do historii oraz kwestię tego jaką przewagę ma reklama internetowa nad reklamą tradycyjną. Dzisiaj na pierwszy rzut idą pieniądze. Pieniądze zawsze są tematem kontrowersyjnym i jakże ciekawym. Formy możliwości i zakupy powierzchni (przestrzeni) reklamowej są zróżnicowane. „Można je podzielić na trzy podstawowe grupy: sprzedaż na podstawie liczby odsłon (na określony czas, np. na dzień lub tydzień oraz na konkretną liczbę odsłon); sprzedaż na podstawie rozliczeń za konkretne działania konsumenta (opłata za kliknięcie w reklamę lub wykonanie określonego działania w serwisie, np. podanie danych kontaktowych); model łączący dwa powyższe sposoby sprzedaży, w którym oferowana liczba odsłon jest połączona ze sprzedażą działań”.


 
Modele dochodowe:

1. CPM (Cost Per Mille), występujący także pod nazwą "Cost per Thousand" (CPT). Jest to model najpopularniejszy polegający na wystawienie, przez reklamodawców, swojej reklamy określonej grupie odbiorców np. młodzieży w wieku 18-25 lat, tylko kobietom bądź tylko mężczyznom, pracownikom służby zdrowia itd. Kategorii w tym wypadku są zapewne tysiące. "Per mille" w tym modelu oznacz tysiąc wyświetleń gdzie M wzięte zostało z łaciny M = tysiąc.

2. „CPV (Cost Per Visitor) występuje, gdy reklamodawcy płacą za przekierowanie docelowej grupy na strony reklamodawców.”

3. „CPV (Cost Per View) występuje, gdy reklamodawca płaci za każdy jednorazowy widok reklamy lub strony internetowej (zazwyczaj używane z reklamami pop-ups, pop-unders oraz interstitial.”

4. CPC (Cost Per Click) znana jako Pay per click (PPC). Kiedy użytkownik kliknie na dane hasło, wtedy reklamodawca płaci. W ramach tego modelu, klient płaci za to, że jego hasło jest umieszczone w serii słów kluczowych co ma bezpośredni związek z wizytami na stronie internetowej reklamodawcy. Klient nie płaci jednak za samo hasło tylko dopiero wtedy gdy ktoś kliknie na jego hasło. Klient jednak płaci za każde kliknięcie hasła, niezależnie czy czynność ta doprowadzi użytkownika do strony docelowej czy też nie. Forma zapłaty jest różna. Można wykupić określoną ilość kliknięć lub też dokonać płatności miesięcznej za wszystkie kliknięcia. 

5. CPA (Cost Per Action) lub (Cost Per Acqusition). W tym modelu, reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy transakcja zostanie zakończona, tzn.: zostanie założone konto w danym portalu, zostanie wypełniona ankieta, przeczytanie tekstu w całości. 

6. Cost Per Convertion opisuje koszt pozyskania klienta, zazwyczaj obliczany dzieląc całkowity koszt kampanii reklamowej przez liczbę konwersji. Definicja "konwersji" różni się w zależności od sytuacji: czasem jest uważana za lead, sprzedaż lub zakup.”

RODZAJE I FORMY REKLAMY INTERNETOWEJ

·        
  • Baner – forma najstarsza lecz nadal popularna. Wydłużony prostokąt umieszczony w górnej części serwisu.
  • Billboard – tradycyjny, pływający, rozwijany. Forma jak w przypadku banera.
  • Skyscraper – baner pionowy. Wydłużony prostokąt umieszczony z prawej (najczęściej) lub lewej strony serwisu.
  • Box śródtekstowy – często stosowany w portalach, witrynach gdzie dostępne są długie artykuły, teksty. Forma – box umieszczony centralnie wewnątrz tekstu.


  • Buton – bardzo często wykupywany w całości na tydzień lub dłuży czas. Forma – prostokąt umieszczony przy bocznej nawigacji serwisu.
  • Box 125x125.
Inne formy:
  • Floatind ad – reklama poruszająca się po ekranie, animowana z efektem dźwiękowym.
  • Expanding ad – reklama zmieniająca rozmiar z możliwością zmieniania treści serwisu.
  • Polite ad –  metoda, dzięki której duże reklamy zostaną pobrane w mniejszych częściach, aby zminimalizować zakłócenia wyświetlanej zawartości.
  • Tapeta – reklama zmieniająca tło przeglądanej strony.
  • Trick banner – reklama imitująca ostrzeżenia systemowe (okno dialogowe z przyciskami).
  • pop-up – nowe okno, otwierające się wraz z pożądaną stroną.

  • Pop-under – działa na takiej zasadzie jak pop-up z tym, że użytkownik nie widzi dodatkowo wyświetlającej się strony dopóki nie zamknie bieżącego okna lub nie zobaczy jej na pasku zadań.
  • Reklama video – reklama z klipami video.
  • Reklama na mapie – odnośniki pokazujące się np. na Google Maps gdy szukamy danej drogi lub miejsca.
  • Reklama w telefonie komórkowym – SMS lub MMS.
  • Supersitial  - animowana reklama wykorzystująca video, 3D effects w celu pokazania reklam jak w telewizji.
  • Intersitial – cało stronnicowa reklama, która zasłania pożądaną przez użytkownika stronę, która zniknie dopiero gdy ją całkowicie wyłączymy.



Myślę, że udało mi się w dosyć klarowny sposób przedstawić w skrócie pojęcie marketingu internetowego. Jeśli temat Was zainteresował to polecam zagłębienie się bo jest jeszcze wiele rzeczy, które są warte uwagi.

Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_internetowy
http://www.seo24.com.pl/1,2,marketing,18,co_to_jest_e-marketing.html 

 

12 komentarzy:

  1. Myślę, że tu oferta od firmy https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ powinna świetnie się sprawdzić jeżeli chodzi o reklame w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam marketing internetowy to rzecz dość szeroka i należało by ją sprecyzować. Moim zdaniem bardzo fajnie sprawdza się audyt SEO https://medialnie.info/audyt-seo/ kiedy chcemy zająć się pozycjonowaniem naszej strony www.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obecnie bardzo często spotykam się też z influencer marketingiem. Coraz więcej osób wykorzystuje ten kanał do reklamy swojego biznesu. Poczytajcie o tym więcej w artykule http://pracaelastyczna.pl/jak-mierzyc-efekty-kampanii-influencer-marketingu/ .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja próbowałam własnych sił w pozycjonowaniu, ale im więcej czytałam tym mniej wiedziałam. Niby ta cała podstawa jest jasna http://omnisoft.pl/jak-osiagac-wysokie-pozycje-w-wynikach-wyszukiwania/ , a jednak jest w tym cos tajemniczego. Po długich i żmudnych miesiącach postawiłam na firmę która teraz zajmuje sie pozycjonowaniem mojej strony

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że obecnie marketing internetowy jest zdecydowanie ważniejszy od marketingu tradycyjnego. Ostatnio, natknąłem się na ciekawy artykuł mówiący o social media marketingu: https://tearsofjoy.pl/social-event-marketing - czy kiedykolwiek o nim słyszeliście?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem na samym początku rozkręcania swojego biznesu i muszę skupić się na efektywnej reklamie. Jeśli faktycznie ma ona przynieść sukces mojej firmie to powinnam zgłosić się do specjalistów w tej dziedzinie. Znajomi polecili mi usługi Nakatomi, ponieważ działają rozsądnie i wszystko dokładnie planują. Zdobyli naprawdę dużą liczbę klientów, dlatego uważam, że najlepiej jest współpracować z takimi profesjonalistami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozycjonowanie Bydgoszcz koncentruje się na optymalizacji stron dla mieszkańców i przedsiębiorstw z tego regionu. Dzięki specjalistycznym usługom agencji SEO z Bydgoszczy, lokalne firmy mogą poprawić swoją widoczność w sieci i zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie lokalnych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Prowadząc biznes warto zdecydować się na różne formy reklamy. Jeśli prowadzicie sklep online to nawet na taśmie do pakowania można przemycić napisy reklamowe, może to być nazwa firmy czy logo. A takie taśmy zamówić można na https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/. Nadruki mogą wykonać również na taśmach papierowych, w dowolnej kolorystyce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozycjonowanie SEO jest niezbędne dla każdej firmy, która chce zaistnieć w internecie i dotrzeć do jak największej liczby klientów. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik i narzędzi SEO, możliwe jest nie tylko poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach, ale również budowanie jej autorytetu i zaufania wśród użytkowników sieci.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.