We wcześniejszym poście udało mi się omówić czym jest
marketing internetowy, na czym polega, zajrzeć do historii oraz kwestię tego
jaką przewagę ma reklama internetowa nad reklamą tradycyjną. Dzisiaj na
pierwszy rzut idą pieniądze. Pieniądze zawsze są tematem kontrowersyjnym i
jakże ciekawym. Formy możliwości i zakupy powierzchni (przestrzeni) reklamowej
są zróżnicowane. „Można je podzielić na
trzy podstawowe grupy: sprzedaż na podstawie liczby odsłon (na określony czas,
np. na dzień lub tydzień oraz na konkretną liczbę odsłon); sprzedaż na
podstawie rozliczeń za konkretne działania konsumenta (opłata za kliknięcie w
reklamę lub wykonanie określonego działania w serwisie, np. podanie danych
kontaktowych); model łączący dwa powyższe sposoby sprzedaży, w którym oferowana
liczba odsłon jest połączona ze sprzedażą działań”.
Modele dochodowe:
1. CPM (Cost Per
Mille), występujący także pod nazwą "Cost per Thousand" (CPT).
Jest to model najpopularniejszy polegający na wystawienie, przez reklamodawców,
swojej reklamy określonej grupie odbiorców np. młodzieży w wieku 18-25 lat,
tylko kobietom bądź tylko mężczyznom, pracownikom służby zdrowia itd. Kategorii
w tym wypadku są zapewne tysiące. "Per mille" w tym modelu oznacz
tysiąc wyświetleń gdzie M wzięte zostało z łaciny M = tysiąc.
2. „CPV (Cost Per Visitor) występuje, gdy
reklamodawcy płacą za przekierowanie docelowej grupy na strony reklamodawców.”
3. „CPV (Cost Per View) występuje, gdy
reklamodawca płaci za każdy jednorazowy widok reklamy lub strony internetowej
(zazwyczaj używane z reklamami pop-ups, pop-unders oraz interstitial.”
4. CPC (Cost Per Click) znana jako Pay
per click (PPC). Kiedy użytkownik kliknie na dane hasło, wtedy
reklamodawca płaci. W ramach tego modelu, klient płaci za to, że jego hasło
jest umieszczone w serii słów kluczowych co ma bezpośredni związek z wizytami
na stronie internetowej reklamodawcy. Klient nie płaci jednak za samo hasło
tylko dopiero wtedy gdy ktoś kliknie na jego hasło. Klient jednak płaci za
każde kliknięcie hasła, niezależnie czy czynność ta doprowadzi użytkownika do
strony docelowej czy też nie. Forma zapłaty jest różna. Można wykupić określoną
ilość kliknięć lub też dokonać płatności miesięcznej za wszystkie kliknięcia.
5. CPA (Cost Per Action) lub (Cost Per
Acqusition). W tym modelu, reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy transakcja
zostanie zakończona, tzn.: zostanie założone konto w danym portalu, zostanie wypełniona
ankieta, przeczytanie tekstu w całości.
6. „Cost Per Convertion opisuje koszt pozyskania klienta, zazwyczaj
obliczany dzieląc całkowity koszt kampanii reklamowej przez liczbę konwersji.
Definicja "konwersji" różni się w zależności od sytuacji: czasem jest
uważana za lead, sprzedaż lub zakup.”
RODZAJE I FORMY REKLAMY INTERNETOWEJ
·
- Baner – forma najstarsza lecz nadal popularna. Wydłużony prostokąt umieszczony w górnej części serwisu.
- Billboard – tradycyjny, pływający, rozwijany. Forma jak w przypadku banera.
- Skyscraper – baner pionowy. Wydłużony prostokąt umieszczony z prawej (najczęściej) lub lewej strony serwisu.
- Box śródtekstowy – często stosowany w portalach, witrynach gdzie dostępne są długie artykuły, teksty. Forma – box umieszczony centralnie wewnątrz tekstu.
- Buton – bardzo często wykupywany w całości na tydzień lub dłuży czas. Forma – prostokąt umieszczony przy bocznej nawigacji serwisu.
- Box 125x125.
Inne formy:
- Floatind ad – reklama poruszająca się po ekranie, animowana z efektem dźwiękowym.
- Expanding ad – reklama zmieniająca rozmiar z możliwością zmieniania treści serwisu.
- Polite ad – metoda, dzięki której duże reklamy zostaną pobrane w mniejszych częściach, aby zminimalizować zakłócenia wyświetlanej zawartości.
- Tapeta – reklama zmieniająca tło przeglądanej strony.
- Trick banner – reklama imitująca ostrzeżenia systemowe (okno dialogowe z przyciskami).
- pop-up – nowe okno, otwierające się wraz z pożądaną stroną.
- Pop-under – działa na takiej zasadzie jak pop-up z tym, że użytkownik nie widzi dodatkowo wyświetlającej się strony dopóki nie zamknie bieżącego okna lub nie zobaczy jej na pasku zadań.
- Reklama video – reklama z klipami video.
- Reklama na mapie – odnośniki pokazujące się np. na Google Maps gdy szukamy danej drogi lub miejsca.
- Reklama w telefonie komórkowym – SMS lub MMS.
- Supersitial - animowana reklama wykorzystująca video, 3D effects w celu pokazania reklam jak w telewizji.
- Intersitial – cało stronnicowa reklama, która zasłania pożądaną przez użytkownika stronę, która zniknie dopiero gdy ją całkowicie wyłączymy.
Myślę, że udało mi się w dosyć klarowny sposób przedstawić w
skrócie pojęcie marketingu internetowego. Jeśli temat Was zainteresował to
polecam zagłębienie się bo jest jeszcze wiele rzeczy, które są warte uwagi.
Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_internetowy
http://www.seo24.com.pl/1,2,marketing,18,co_to_jest_e-marketing.html
Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_internetowy
http://www.seo24.com.pl/1,2,marketing,18,co_to_jest_e-marketing.html
Myślę, że tu oferta od firmy https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ powinna świetnie się sprawdzić jeżeli chodzi o reklame w internecie.
OdpowiedzUsuńFajnie wyczerpany teamt.
OdpowiedzUsuńSam marketing internetowy to rzecz dość szeroka i należało by ją sprecyzować. Moim zdaniem bardzo fajnie sprawdza się audyt SEO https://medialnie.info/audyt-seo/ kiedy chcemy zająć się pozycjonowaniem naszej strony www.
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńObecnie bardzo często spotykam się też z influencer marketingiem. Coraz więcej osób wykorzystuje ten kanał do reklamy swojego biznesu. Poczytajcie o tym więcej w artykule http://pracaelastyczna.pl/jak-mierzyc-efekty-kampanii-influencer-marketingu/ .
OdpowiedzUsuńJa próbowałam własnych sił w pozycjonowaniu, ale im więcej czytałam tym mniej wiedziałam. Niby ta cała podstawa jest jasna http://omnisoft.pl/jak-osiagac-wysokie-pozycje-w-wynikach-wyszukiwania/ , a jednak jest w tym cos tajemniczego. Po długich i żmudnych miesiącach postawiłam na firmę która teraz zajmuje sie pozycjonowaniem mojej strony
OdpowiedzUsuńMyślę, że obecnie marketing internetowy jest zdecydowanie ważniejszy od marketingu tradycyjnego. Ostatnio, natknąłem się na ciekawy artykuł mówiący o social media marketingu: https://tearsofjoy.pl/social-event-marketing - czy kiedykolwiek o nim słyszeliście?
OdpowiedzUsuńJestem na samym początku rozkręcania swojego biznesu i muszę skupić się na efektywnej reklamie. Jeśli faktycznie ma ona przynieść sukces mojej firmie to powinnam zgłosić się do specjalistów w tej dziedzinie. Znajomi polecili mi usługi Nakatomi, ponieważ działają rozsądnie i wszystko dokładnie planują. Zdobyli naprawdę dużą liczbę klientów, dlatego uważam, że najlepiej jest współpracować z takimi profesjonalistami.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie Bydgoszcz koncentruje się na optymalizacji stron dla mieszkańców i przedsiębiorstw z tego regionu. Dzięki specjalistycznym usługom agencji SEO z Bydgoszczy, lokalne firmy mogą poprawić swoją widoczność w sieci i zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie lokalnych klientów.
OdpowiedzUsuńProwadząc biznes warto zdecydować się na różne formy reklamy. Jeśli prowadzicie sklep online to nawet na taśmie do pakowania można przemycić napisy reklamowe, może to być nazwa firmy czy logo. A takie taśmy zamówić można na https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/. Nadruki mogą wykonać również na taśmach papierowych, w dowolnej kolorystyce.
OdpowiedzUsuńciekawy wpis, dzięki
OdpowiedzUsuńpozycjonowanie stron
Pozycjonowanie SEO jest niezbędne dla każdej firmy, która chce zaistnieć w internecie i dotrzeć do jak największej liczby klientów. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik i narzędzi SEO, możliwe jest nie tylko poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach, ale również budowanie jej autorytetu i zaufania wśród użytkowników sieci.
OdpowiedzUsuńA w gadżety reklamowe dalej inwestujecie? jeśli nie to całkiem możliwe, że nie trafiliście na dostawcę z którym współpracować warto. I który zapewni Wam takie gadżety które realnie pomogą zdobywać nowych klientów i budować pozytywny wizerunek marki. Wśród takich dostawców znajduje się https://bluecollection.gifts/pl/ a zamawiać można od nich poprzez agencje reklamowe.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się, że wspomniałeś o analizie wyników i ciągłym testowaniu różnych rozwiązań. Wiele osób zapomina, że marketing internetowy to proces, który trzeba monitorować na bieżąco. Fajnie też, że zwracasz uwagę na konieczność łączenia różnych kanałów – social media, SEO, a nawet mailingi – wtedy efekty są najlepsze. Sama korzystałam z pomocy agencji i widziałam, jak ważna jest spójna strategia. Jeśli ktoś myśli o profesjonalnym wsparciu, mogę polecić Rodin https://rodin.pl/
OdpowiedzUsuń