wtorek, 21 kwietnia 2015

Reklama piwa w futbolu

Piłka nożna jest prawdopodobnie najbardziej popularnym sportem na świecie. Nie ma dnia, aby nie pojawiały się wiadomości ze świata futbolu. Na co dzień jesteśmy świadkami wielu emocjonujących meczów, które trzymają w napięciu do ostatniego gwizdka sędziego. Jest jednak pewien nieodłączny element piłki nożnej. Jaki? Oczywiście, że piwo.

Dla producentów piwa nie ma lepszej reklamy niż angażowanie się w piłkę nożną, która ma ogromne rzesze fanów. Najlepszym przykładem będzie sytuacja jaka panuje w Portugalii, gdzie tytularnym sponsorem ligi jest browar Sagres. Dzięki wspieraniu portugalskiej piłki, Sagres stało się najbardziej popularnym piwem w kraju, a zyski z jego sprzedaży z roku na rok poprawiają się. Jest to kapitalny sposób na reklamę, gdyż dla fanów piłki nożnej wspieranie rodzimej piłki oraz reprezentacji jest niezwykle ważne i znajduje uznanie w postaci lepszej sprzedaży piwa. Oto jedna z reklam piwa Sagres promującej zarazem ligę portugalską w piłce nożnej.
 
 
W końcu niejednokrotnie, gdy chcemy porozmawiać z drugą osobą o piłce trzeba napić się piwa. W Europie dozwolone jest picie piwa podczas meczów piłkarskich co pozwala generować jeszcze większe zyski. Takie decyzje nie tylko pomagają zwiększać przychody, ale jednocześnie są najlepszą promocją i reklamą dla danego producenta piwa. Z doświadczenia wiem jak dużo piwa sprzedaje się podczas wydarzeń sportowych, dlatego można zaryzykować stwierdzenia, że piwo żyje z piłką nożną w symbiozie. Świat piłki potrzebuje pieniędzy ze sponsoringu i reklam zaś browary szukają potencjalnych kupców na swój produkt. Kolejny raz posłużę się reklamą piwa Sagres, które utrwala powyższe moje wnioski, że piwo doskonale komponuje się z oglądaniem wydarzeń sportowych.
 
 
Tradycyjnie już wypada również wspomnieć o znanych osobach, które przez udział w reklamie mogą pomóc zwiększyć popularność i sprzedaż danego towaru. W tym przypadku chodzi o piwo, gdyż w ich reklamach bardzo często występują znane i rozpoznawalne osoby. W jednej z takich reklam wystąpił kapitalny niegdyś piłkarz Luis Figo.
 
 
W Polsce natomiast organizowane są akcje promocyjne, które najczęściej wspiera Warka. Zabawa polega na zebraniu jak największej ilości kapsli z butelek po piwie, które zbiera się dla danego klubu piłkarskiego. Ostatnia taka edycja miała miejsce w 2008 roku, gdy na Śląsku główną nagrodę dla klubu wywalczyli kibice Odry Wodzisław, dzięki czemu Warka przekazała aż 100 tysięcy nagrody. Wówczas w regionie w prawie każdym sklepie brakowało piwa Warka, dlatego śmiało można powiedzieć, że akcja zachęcająca i promująca piwo osiągnęła lepszy efekt niż wszyscy się spodziewali. Uważam, że w świecie sportu nie ma skuteczniejszej reklamy od piwa, które idealnie współgra m.in. z piłką nożną.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.