Piłka nożna jest prawdopodobnie najbardziej popularnym sportem na
świecie. Nie ma dnia, aby nie pojawiały się wiadomości ze świata
futbolu. Na co dzień jesteśmy świadkami wielu emocjonujących meczów,
które trzymają w napięciu do ostatniego gwizdka sędziego. Jest jednak
pewien nieodłączny element piłki nożnej. Jaki? Oczywiście, że piwo.
Dla producentów piwa nie ma lepszej reklamy niż angażowanie się w piłkę
nożną, która ma ogromne rzesze fanów. Najlepszym przykładem będzie
sytuacja jaka panuje w Portugalii, gdzie tytularnym sponsorem ligi jest
browar Sagres. Dzięki wspieraniu portugalskiej piłki, Sagres stało się
najbardziej popularnym piwem w kraju, a zyski z jego sprzedaży z roku na
rok poprawiają się. Jest to kapitalny sposób na reklamę, gdyż dla fanów
piłki nożnej wspieranie rodzimej piłki oraz reprezentacji jest
niezwykle ważne i znajduje uznanie w postaci lepszej sprzedaży piwa. Oto
jedna z reklam piwa Sagres promującej zarazem ligę portugalską w piłce
nożnej.
W końcu niejednokrotnie, gdy chcemy porozmawiać z drugą osobą o piłce
trzeba napić się piwa. W Europie dozwolone jest picie piwa podczas
meczów piłkarskich co pozwala generować jeszcze większe zyski. Takie
decyzje nie tylko pomagają zwiększać przychody, ale jednocześnie są
najlepszą promocją i reklamą dla danego producenta piwa. Z doświadczenia
wiem jak dużo piwa sprzedaje się podczas wydarzeń sportowych, dlatego
można zaryzykować stwierdzenia, że piwo żyje z piłką nożną w symbiozie.
Świat piłki potrzebuje pieniędzy ze sponsoringu i reklam zaś browary
szukają potencjalnych kupców na swój produkt. Kolejny raz posłużę się
reklamą piwa Sagres, które utrwala powyższe moje wnioski, że piwo
doskonale komponuje się z oglądaniem wydarzeń sportowych.
Tradycyjnie już wypada również wspomnieć o znanych osobach, które przez
udział w reklamie mogą pomóc zwiększyć popularność i sprzedaż danego
towaru. W tym przypadku chodzi o piwo, gdyż w ich reklamach bardzo
często występują znane i rozpoznawalne osoby. W jednej z takich reklam
wystąpił kapitalny niegdyś piłkarz Luis Figo.
W Polsce natomiast organizowane są akcje promocyjne, które najczęściej
wspiera Warka. Zabawa polega na zebraniu jak największej ilości kapsli z
butelek po piwie, które zbiera się dla danego klubu piłkarskiego.
Ostatnia taka edycja miała miejsce w 2008 roku, gdy na Śląsku główną
nagrodę dla klubu wywalczyli kibice Odry Wodzisław, dzięki czemu Warka
przekazała aż 100 tysięcy nagrody. Wówczas w regionie w prawie każdym
sklepie brakowało piwa Warka, dlatego śmiało można powiedzieć, że akcja
zachęcająca i promująca piwo osiągnęła lepszy efekt niż wszyscy się
spodziewali. Uważam, że w świecie sportu nie ma skuteczniejszej reklamy
od piwa, które idealnie współgra m.in. z piłką nożną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.