Najlepsze reklamy to te bazujące na najprostszym pomyśle. Szczególnie się to sprawdza podczas działań komunikacyjnych na Facebooku. Akcja na Facebooku o której opowiem nie jest ani nowatorska, ani nie jest ona przewrotna, ani pomysłowa, ale jest ciekawym rozwiązaniem i myślę, że dlatego warto o niej wspomnieć.
Tym czym zasłużyła sobie na miano ciekawej, to maksymalne zaangażowanie fanów na Facebooku. Kiedy New Classic Nescafe miał swoją premierę w Grecji w październiku minionego roku.
Akcja miała przedstawić nową puszkę kawy w intrygujący sposób. To co zrobił producent kawy miało jedynie zaciekawić użytkowników, i tak się stało. Aby zainteresować nowym, zapuszkowanym smakiem i aromatem producent stworzył fan page na Facebooku i poprosił o lajkowanie strony. Wraz z rosnącą ilością użytkowników, ilość ziaren kawy, na zamieszczonym w tle obrazku, malała. W efekcie, w ciągu 22 godzin nowy produkt ujrzał światło dzienne, a Nescafe przybyło około 3000 lajków. Wystarczyło do tego 30 kg ziaren kawy.
Zobaczcie sami jakie to proste!
Making off z realizacji:
Nescafé Cover Photo Display - Case Study from OgilvyOne Athens on Vimeo.
Nie jest to pierwszy przykład takiego działania na FB jednak mimo to na mnie nadal uderza swoją prostotą. Zawsze zachwycają mnie kampanie, w których reklama angażuje samego użytkownika do tego stopnia, prawdziwe Call to action!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.