sobota, 1 kwietnia 2017

#UniwersytetNaCzasie

Kwiecień minie jak z bicza strzelił, za chwilę maj i dylematy, przed którymi staną maturzyści. 

Ja co prawda maturę mam już dawno za sobą, jednak już za kilka miesięcy będę musiała podjąć dokładnie taką samą decyzję jak trzy lata temu, gdy zastanawiałam się - którą uczelnię wybrać? Jeśli być już magistrem, to chociaż z dyplomem dobrej uczelni.


Wchodząc na strony poszczególnych uniwersytetów zastanawiam się, czy są one przygotowane na młodego człowieka, który z technologią żyje za pan brat? Strony często są mało przejrzyste, nie chcą z nami współpracować, a żeby dowiedzieć się czegokolwiek o nowinkach i aktualnościach, to już nie lada wyzwanie, by cokolwiek znaleźć. 

Rozumiem, że wiele szkół wyżyszch, ma już wyrobioną markę, a z ich nazwami nasuwają się ogólne lepsze lub gorsze skojarzenia. Jendak, czy nie powinny one spróbować być bardziej "na czasie" i pokazać przyszłeu kandydatowi, że będzie mógł ich znaleźć wszędzie. 

Z ciekawości zaczęłam wpisywać w wyszukiwarkę Instagram'a :
  • Uniwersytet Jagiellońśki
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Opolski
  • Harvard
  • Yale 
  • Brown.

Ku mojemu zaskoczeniu wszystkie polskie uniwersytety posiadały swoje konta na Instagramie. Zdjęcia oczywiście dotyczą życia studenckiego, ale również pokazują piękne krajobrazy, na tle których stoją główne budynki szkół wyższych. Pojawiają się tam również zdjęcia studentów oraz pokazują w jaki sposób młodzi ludzie spędzają swój czas wolny.


Co się tyczy pozostałych trzech szkół wyższych, każda z nich posiadała swoje konto na Instagramie. Różniły się one jedynie wpisami. Yale publikuje zdjęcia studentów. Natomiast Harvard i Brown chwalą się campusami, dokonaniami naukowymi i wszystkimi tymi rzeczami, które mogą sprawić,  że młodzi ludzie zechcą iść właśnie tam. 


Uważam, że takie "reklamowanie się", bo w inny sposób nie mogę tego nazwać, jest dobrym sposobem na zwrócenie uwagi młodych ludzi na konkretną szkołę wyższą. To jak będzie prowadzone takie konto i czy będzie ono aktualizowane, czego często brakuje stronom internetowym, może mieć duży wpływ w przyszłości na to, na którym uniwersytet wybiorą się maturzyści oraz ja sama. 

A Ty, przeglądasz Instagrama swojej uczelni? A może takie konto jeszcze nie istnieje i chciałbyś coś z tym zrobić? Napisz w komentarzu. 

1 komentarz:

  1. Media społecznościowe to doskonały sposób na promowanie uczelni, jednak ja osobiście nie opierałbym swojego wyboru wyłącznie na jakości konta na instagramie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.