![]() |
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=sdnvPn2my8Y |
W Polsce za czasów swoich największych sukcesów rozchwytywany był Adam Małysz. Polski skoczek brał udział między innymi w reklamach produktów spożywczych, np. herbaty „Teekanne”, czy Winiary – „Danie w 5 minut”. To przykłady występu w reklamie tylko i wyłącznie w celach zarobkowych, przez co Małysz mógł stracić w oczach wielu kibiców. Inaczej można odbierać reklamę Poczty Polskiej, która także wykorzystała wizerunek Małysza na swoich bilboardach. Wtedy jednak Poczta była sponsorem kadry skoczków, więc prawdopodobnie w ramach umowy miała prawo do wykorzystania wizerunku skoczka i Małysz nie mógł odmówić.
Obecnie firmy w Polsce najchętniej sięgają po Roberta Lewandowskiego. Piłkarza można zobaczyć w spotach szamponów marki Head&Shoulders, producenta smartfonów Huawei, sieci komórkowej T-Mobile, a także firmy Gillette, Nike czy Vistula. Żeby reklama odniosła sukces produkt należy odpowiednio połączyć z postacią. Dobrze zrobiła to marka Huawei. Jeden z ich spotów przedstawia Lewandowskiego w widowiskowej akcji w trackie meczu. Piłkarz mówi o dostrzeganiu najdrobniejszych szczegółów, podejmowaniu decyzji w ułamkach sekund, prezentując w ten sposób walory aparatu i kamery smartfonu Huawei P9.
Jak łatwo zaobserwować, wszystkie marki reklamowane przez piłkarza kojarzą się z profesjonalizmem i wiarygodnością w swojej branży. Część z nich wiąże się z zapisem w umowie sponsorskiej, tak jak w przypadku Poczty i Małysza.
Pomimo tego, że sportowcy zarabiają duże pieniądze i tak decydują się występować w reklamach. Często mówi się, że sportowiec zareklamuje wszystko, nawet najgłupszą rzecz na świecie. O ile reklama produktów związanych bezpośrednio z dyscypliną, którą uprawiają ma jeszcze jakiś logiczny sens, o tyle reklamy piekarników, produktów spożywczych czy ogólnie rzeczy niezwiązanych ze sportem już nie bardzo.
A co Wy myślicie na ten temat? Piszcie w komentarzach.
Moim zdaniem jeśli chodzi o reklamę firmy w dzisiejszych czasach najlepszym rozwiązaniem jest reklama w social media. takie działania prowadzi na przykład ta firma https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ i moim zdaniem na prawdę warto jest się zainteresować ich ofertą ponieważ na prawdę zajmują się tym profesjonalnie.
OdpowiedzUsuń