wtorek, 11 kwietnia 2017

Snapchat - marketing

Zacznijmy od początku, czym jest snapchat? Jest to platforma komunikacyjna, na której możemy wysyłać zdjęcia, filmy video oraz komunikować się ze znajomymi. Pierwsze skojarzenie tej aplikacji to ulotność, bo wszystkie materiały trwają 1-10 sekund. Snap to młoda aplikacja, która powstała w 2011 roku i podbiła serca...nastolatków. 

Źródło: www.snapchat.com

Dlaczego grupa docelowa to młodzi ludzie? Bo jesteśmy anonimowi, ale w pewnym stopniu to, co dodajemy w internecie – zostaje tam na zawsze. Starsze pokolenie zbytnio nie rozumie fenomenu wysyłania zdjęć na krótką chwilę, po co chwalić się gdzie jesteśmy, co jemy?
Następnym argumentem jest także brak kontroli rodzicielskiej. Chyba nie znam żadnego znajomego, który miałby na snapie swoich rodziców czy dziadków. Era naszej klasy się skończyła, na facebooku znajdziemy już spokrewnione nam osoby. Sama używam "snapa" i jestem aktywną użytkowniczką, która wysyła milion zdjęć, oczywiście dla zabawy.

Na snapchacie znajdziemy naszych idoli, nasze ulubione marki odzieżowe. W dużym stopniu można zakwalifikować snapchata do social media marketingu. Kluczem do sukcesu, jest zamieszczanie reklam w mediach społecznościowym, ale nie w sposób nachalny. Użytkownicy sami wybierają, kogo chcą zobaczyć snapy, jaką stylizację wybrała Jessica Mercedes na pokaz mody polskiego projektanta, jak Deynn i Majewski trenują na siłowni lub jak wygląda życie aktorki na przykładzie Zosi Zborowskiej. Jest to świadome budowanie swojego wizerunku. Dlatego ta aplikacja ma wielki potencjał w marketingu. Lokowanie produktów na swoim story, także ma wpływ na młodego konsumenta. 
 
Aplikacja snapchat przydatna jest także do organizowania "Q&A" ( ang. Question & Answer ), w skrócie mówiąc są to pytania i odpowiedzi. Znana osoba ogłasza na swoim snapchacie Q&A, a fani umieszczają pytania zazwyczaj pod ostatnim zdjęciem na platformie Instagram. Nalezy podkreślić, że celebryci mówią o zniżkach czy bonach rabatowych oraz organizują różne konkursy – co pozwala, że snapchat jest idealnym miejscem na kampanię reklamową.

Snapchat jest idealnym rozwiązaniem dla branży modowej, dzięki czemu blogerki modowe ukazują ich świat realny. Lokowanie produktu na ich kanałach wiąże się z budową świadomości marki oraz wzrostem sprzedaży odżieży ponieważ grupa docelowa blogerek modowych to młodzi ludzie. 

A Ty kogo obserwujesz na Snapchat'cie? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.