środa, 12 kwietnia 2017

Marketing na Pinterest

A czy słyszeliście już o Pinterest? Jak można się dowiedzieć z definicji jest to serwis społecznościowy przeznaczony do kolekcjonowania treści wizualnych. Każdy użytkownik Pinteresta może przypiąć do swojej tablicy dowolne zdjęcie znalezione w internecie.
źródło: www.exploreyork.org.uk

Spotkałam się kiedyś z określeniem, że Pinterest służy do wyrażania tego kim chciałbyś być. Krótko mówiąc, chcemy pokazać światu do czego dążymy, co chcielibyśmy osiągnąć. Jak wiemy, około ⅔ użytkowników portalu to kobiety, dlatego Pinterest to idealne narzędzie dla branż modowych, kosmetycznych. Jeśli chodzi o statystyki, w Polsce ten portal jest daleko za Facebookiem. Mimo wszystko nie powinno się lekceważyć jego mocy sprzedażowej. Dodatkowym atutem jest to, że Google traktuje linki z Pinteresta jako bardzo wartościowe.

Na początek kilka najważniejszych faktów.

źródło :www.hellosociety.com 

Pinterest z pewnością pomoże w promocji marki a przede wszystkim sklepu internetowego.Poniżej przedstawię kilka rad jak skutecznie włączyć Pinterest do strategii marketingowej.

1) Przede wszystkim używaj nie tylko grafik, ale także tekstu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy na opisać produkt, a tym samym zachęcić do zakupu. Należy też umieścić w opisie markę i dodać link do sklepu. Jeśli opisujemy jednak konkretną rzecz, pamiętaj żeby linkować bezpośrednio do tego właśnie produktu (linkowanie do strony głównej sklepu to błąd).

2) Aby zwiększyć zasięg osób, które są zainteresowane produktem dodaj przyciski Pin It do każdego produktu – ułatwi to dzielenie się ulubionymi produktami z innymi użytkownikami na Pinterest.

3) Interakcja z użytkownikami to bardzo ważny element, dlatego pamiętaj żeby być w stałym kontakcie z osobami,  które śledzą twoje tablice czy udostępniają u siebie twoje pinezki. Jak wejść z nimi w taką interakcję? Polajkuj ich tablicę albo przepnij pinezkę. Jak wiemy, z psychologicznego punktu widzenia, sprawi to, że poczują się docenionymi i zdecydowanie chętniej będą odwiedzać twój profil i się na nim angażować.

4) Zadbaj o umieszczanie pinezek związanych z twoją branżą. Powinno to być stosowane jak sam dodajesz pinezki, jak również wtedy kiedy przepinasz je z innych tablic. Co nam to daje?  Możesz przepinać pinezki z tablic twoich potencjalnych partnerów biznesowych, być może otworzy to bramę do przyszłych interesów.  Dzięki temu możesz również prezentować inspiracje dla użytkowników poza twoim produktami, oraz budować większe zaangażowanie.

5) Twórz interesujące opisy tablicy i cover photo poszczególnych tablic. Pinterest pozwala wybrać dowolne zdjęcie z tablicy do ustawienia jako cover photo, interesujące zdjęcia przyciągną nowych użytkowników do profilu naszego sklepu.

6) Uporządkuj profil. Zadbaj o to, żeby tablica miała “ręce i nogi”.Stwórz zorganizowany profil. Ważny jest też dobry contentem i fajne opisy.

W poniższym linku jak używać Pinteresta i prowadzić kampanię sprzedaży.



Moim zdaniem Pinterest ma ogromny potencjał jeśli chodzi o branżę modową. To portal, którego żadna marka podążająca za trendami nie powinna pomijać. Można powiedzieć, że to taki MUST HAVE, Pinterest to doskonałe narzędzie do promocji marki i tworzenia jej wizerunku. Na pytanie czy warto "bawić się" w profil na Pinterest? Uważam, że tak, chociaż do każdego przypadku trzeba podejść indywidualnie.

Jak dowiedziałam się ze strony www.sprawnymarketing.pl Pinterest jest najszybciej rozwijającą się stroną jeśli chodzi o przyrost użytkowników. Jak się okazuje użytkownicy portalu nie tylko są obserwatorami, ale także kupują i wydają więcej niż np. użytkownicy przekierowani z Facebooka.
Podsumowując, na popularność Pinteresta składa się kilka czynników, m.in. jego użycie, prezentacja zdjęć czy sama treść.

A czy Ty masz już konto w serwisie Pinterest? Napisz o swoich wrażeniach w komentarzu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.