Dotarcie do młodych odbiorców nie jest jednak łatwym zadaniem. Można nawet powiedzieć, że jest to nie lada wyzwanie dla specjalistów. Z danych wynika, ze w 2015 roku na promocję produktów dla dzieci wydano ponad 200 mln złotych. Po reklamie w telewizji, radiu i prasie znalazł się internet, a tutaj najpopularniejsze media społecznościowe, czyli Facebook, Instagram i Snapchat.
Według badań przeprowadzonych przez Katedrę Pedagogiki Uniwersytety Warszawskiego 80% dzieci i młodzieży chce mieć produkty, które poznały poprzez reklamę. Jeśli chodzi o social media, mimo, ze Facebook konkretnie określa minimalny wiek użytkowników(minimum 13 lat), jak wiemy dzieci przy rejestracji podają nieprawdziwe dane i tym sposobem tworzą swój profil. Oczywiście każda grupa wiekowa inaczej reaguje na reklamę, dlatego reklamodawcy muszę odpowiednio dostosować przekaz do wieku odbiorców.
Dzieci do ukończenia 8 roku życia to najbardziej podatna grupa. Wierzą oni w każde słowo i najłatwiej jest im sprzedać produkt. Przy tworzeniu reklamy skierowanej do młodych odbiorców kluczowe jest użycie takich środków, by produkt stał się spełnieniem ich pragnień. Kolorowe otoczenie, wesołe dzieci, postaci z bajek, wizerunek eksperta(mama, babcia, nauczycielka) to droga do osiągnięcia celów reklamodawców. Jeśli chodzi o wykorzystywanie bajek, łatwo można zauważyć, ze jeśli jakiś film animowany jest popularny, w sklepach pojawia się mnóstwo produktów z postaciami z bajek. Przykładem mogą być "Minionki". Mogliśmy je zobaczyć dosłownie wszędzie - na ubraniach, zabawkach czy nawet produktach spożywczych. Marka, która jest reprezentowana przez bohatera kreskówki jest o 45% bardziej rozpoznawalna wśród dzieci. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Kids & Young.
W dzisiejszych czasach dzieci i młodzież często inspirują się gwiazdami Internetu. Spędzają godziny szukając w Internecie trendów. Badania "nastolatki wobec Internetu" mówią, że połowa użytkowników Snapchata jest w wieku 13-17 lat, dlatego to idealny kanał dotarcia do nastolatków. Oczywiście komunikatem tutaj jest video bądź zdjęcie, które można odtworzyć tylko raz. Równie skutecznym narzędzie jest Instagram. Wiek użytkowników to najczęściej osoby młode, w wieku 15-18 lat (46%). Warto zwrócić uwagę na kampanię McDonald's. #mamsmakanamaka to bardzo popularny hasztag wykorzystywany przez markę. Stworzono serię postów sponsorowanych wyświetlanych na Instagramie, z wyżej wspomnianym hasztagiem. Publikowano przedmioty codziennego użytku zestawione na zdjęciach z produktami McDonald's, które przypominają fastfooda, a jednocześnie pasują do lifestykowego świata Instagrama. Hasztag stał się bardzo popularny.
źródło: mamsmakanamaka.mcdonalds.pl
źródło: media2.pl
źródło: media2.pl
Facebook jest nadal najbardziej popularnym narzędziem reklamowym, zwłaszcza wśród nastolatków. Duża grupa odbiorców w młodym wieku, która jest aktywna na Facebooku to dla marek ogromna szansa. Wartościowy content, który zostanie zauważony i rozpowszechniony to klucz do sukcesu. Przykładem świetnej kampanii jest Oreo. Marka zorganizowała akcję, która trwała 100 dni, która polegała na tym, że każdego dnia pojawiał się nowy wpis o ważnych i ciekawych wydarzeniach na świecie. To był strzał w dziesiątkę! W przeciągu 100 dni marka zdobyła milion nowych fanów. Również zwiększyła się liczba interakcji aż o 195%.
źródło: adweek.com
źródło: fromprprowithlove.fils.wordpress.com
źródło: 40.media.tumblr.com
Podsumowując, kanały social media to bardzo dobre narzędzie komunikacji z młodymi odbiorcami. Najważniejsze żeby trafić z przekazem do grupy docelowej - znać ich oczekiwania i stworzyć odpowiedni content.
A czy Ty sądzisz, że media społecznościowe to odpowiedni kanał komunikacji z młodymi odbiorcami? A może znasz lepszy sposób na dotarcie do dzieci i młodzieży? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.