wtorek, 18 kwietnia 2017

Oddziaływanie reklam - część 1

Reklamy telewizyjne są zazwyczaj czymś co nam przeszkadza lub denerwuje. Oglądamy sobie niezły film, akcja się rozkręca aż tu nagle... reklama. To moment, w którym odchodzimy od telewizora lub po prostu przełączamy na inny kanał. Są jednak sytuacje kiedy chcąc czy nie chcąc natkniemy się już na emisję i oglądamy. 

Kiedy zobaczymy już jakąś reklamę zazwyczaj mamy do niej neutralny stosunek. Kolejny pokaz genialnego proszku, czy najsmaczniejszy pasztet świata, a to tylko kolejne zanudzanie widza. Są jednak telewizyjne "perełki", które potrafią wywołać w nas skrajne emocje. 

Czy spotkałeś/aś się kiedykolwiek z reklamą, która delikatnie mówiąc cię wkurza ? To dotyczy chyba każdego z nas. Kilka lat temu ogólnopolski szum zrobił się po emisji spotu, w którym czołową rolę odegrała piosenkarka - Ewelina Lisowska. Za całą sprawą stoi Media Expert. 

Reklama była szeroko komentowana w mediach społecznościwoych jako jedna z najbardziej znienawidzonych i nieudolnych promocji. Doczekała się także wielu parodii na YouTubie. Wszystko wskazywało na porażkę, ale rzeczywistość była dość inna...

Media Expert nie zanotowała niższych sprzedaży, a wręcz przeciwnie. Okazuje się, że cały ten szum tylko pomógł, a więc można uznać to za mistrzostwo marketingu. W tym przypadku śmiało można powiedzieć - lepiej, aby o reklamie mówiło się źle i było o niej głośno niż żeby przepadła bez echa.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.