Przeglądając rozmaite strony internetowe spotykamy się z nieprawdopodobnie dużą liczbą reklam. Wczasach w których treści i różnego rodzaju obrazki są przesyłane i wyświetlane masowo, trudno jest zainteresować odbiorcę danym przekazem reklamowym.
Przeglądając pewien artykuł, natrafiłam na zdjęcie reklamy z kampanii społecznej w indyjskim Bangalore. „Nie rozmawiaj przez telefon, kiedy prowadzisz” - to krwawa kampania reklamowa nakłaniająca do pozbycia się nawyku rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem. Zdjęcie w sposób jasny pokazuje czym grozi takie połączenie. Przekaz jest agresywny, ale przez to wbija się w pamięć i świadomość człowieka. Udana kampania społeczna (a te żądzą się trochę innymi prawami), tak jak ta bez słów i zbędnego komentarza trafia w samo sedno sprawy.
W tym miejscu chciałabym też wyróżnić jedną z polskich kampanii społecznych. Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego w 2013 roku stworzyło kampanię pod hasłem „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych”. Przez prosty, bezpośredni i mocny przekaz przypominali, że wypadek może spowodować każdy kierowca, który nie zachowa ostrożności na ulicy. Często zdarzenia drogowe z udziałem pieszych są tragiczne w skutkach. Dlatego też, kampania mówi nie tylko o konsekwencjach które dotykają pieszego, ale też kierowcę. Życie z świadomością zabicia bądź okaleczenia drugiej osoby, może być przyczyną trwałego uszkodzenia ludzkiej psychiki.
Zdarza się wam rozmawiać podczas jazdy samochodem? Myślicie, że kampanie społeczne są skuteczne w walce ze złymi nawykami? Odpowiedzią podziel się w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.