wtorek, 18 kwietnia 2017

Sponsoring w sporcie

Z czym wam się kojarzy sport ? Z pewnością z rywalizacją lub aktywnością fizyczną, ale w XXI wieku to także "maszynka" do obracania pieniędzmi. Praktycznie na każdym kroku czujemy komercję, która pochłonęła sportowy świat, a z roku na rok całe to zjawisko tylko się powiększa. 

W obecnych czasach mamy do czynienia z ogromną ilocią sponsorów w sporcie, którzy w zamian za reklamę płacą ogromne pieniądze. Jest to znakomita promocja swojego produktu oraz szansa na pozytywny odbiór wizerunku swojej firmy, gdyż wszelkie dyscypliny są śledzone przez miliony fanów na całym świecie. Dodatkowo sport wywołuje pozytywne emocje co tylko zachęca do zainwestowania w reklamę.
                                 Źródło: http://r-gol.info/wielkie-premiery-strojow-chelsea-i-ac-milan/

Sponsoring może się odnosić do np. klubów piłkarskich (sponsoring grupowy) oraz indywidualnie do danego sportowca (sponsoring indywidualny). W przypadku klubów sportowych ilość "darczynców" jest nieograniczona. Reklamy możemy zauważyć między innymi na trykotach meczowych, biletach, czy na banerach podczas meczu. Jeśli chodzi o indywidualne podejście do sportowca to doskonałym przykładem mogą być skoczkowie narciarscy. Ich powierzchnią do umiejscowienia logotypu danej firmy może być kask lub narty.
Źródło: http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/skoczkowie-narciarscy-wciaz-walcza-z-fis/8wp1v

Kwoty o jakich się słyszy przy zawieraniu umów sponsorskich są ogromne. Dla wielu sportowców te pieniądze pozwalają choćby na zakup potrzebnego sprzętu, natomiast dla wielu klubów jest to jedno z głównych źródeł dochodu. Warto też zaznaczyć, że sponsorzy mają swoje wymagania. Z pewnością trzeba prezentować godny poziom czysto sportowy, aby otrzymać taki kontrakt, który przyniesie korzyści współpracy w obie strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.