niedziela, 3 kwietnia 2016

Pepsi jako drugi po Coca Coli, najpopularniejszy napój gazowany w dzisiejszych czasach.  Twórcy tego napoju wymyślili dość nowoczesną kampanię reklamową na te czasy. Pojawiła się ona już w innych krajach. Analogiczna akcja Pepsi była prowadzona w Stanach Zjednoczonych od ponad 20 lat, nazywała się ona „ Pepsi challenge”. Od tamtego czasu ta kampania była najpopularniejsza ze wszystkich reklam Pepsi.


W Polsce przyjęła się ona pod nazwę „ Wyzwanie smaku”. Kampania polegała na tym, że przez trzy miesiące w czasie publicznych imprez każdy będzie mógł wziąć udział w teście , który pozwoli mu na porównanie smaku dwóch najczęściej kupowanych napojów typu – Pepsi oraz Coca – Cola. Napoje w czasie testu podawane są w tej samej temperaturze  i ze świeżo otwartych puszek. Uczestnicy dostają dwa nieoznaczone kupki z napojami i sami wybierają ,który im bardziej smakuje.  Pierwsza edycja nastąpiła w 2013 roku. Twórcy kampanii chcieli zdać się na intuicję konsumentów. To oni  mogli decydować co im bardziej smakuje.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pepsi-challenge-rusza-w-polsce-jako-wyzwanie-smaku-wideo


Akcja Wyzwanie Smaku Pepsi powoduje dużą dawkę zabawy, pozytywnych emocji oraz zaskoczenia. Dzięki tej kampanii ludzie co raz częściej biorą z półek sklepowych napój gazowany Pepsi.


Twórcy kampanii solidnie przyłożyli się do reklamy multimedialnej. W telewizji można było oglądać na okrągło filmiki zachęcające do zabawy w czasie lata. Mnóstwo bilboardów, reklam w Internecie, w radiu.  Nie przypadkowo kampania była promowana w czasie trwania wakacji aż do września 2013 roku. Wtedy jest gorąco, a co za tym idzie chce się pić.  Dzięki temu, że do zabawy każdy mógł wziąć udział niezależnie od wieku, chętnych było bardzo dużo.


http://next.gazeta.pl/Gospodarka/1,122003,14699233,Pepsi_lepsza_od_Coca_Coli__Znamy_wyniki__Wyzwania.html

Po całej Polsce aż do końca września odbywały się w kilkudziesięciu miastach eventy, w których można było podjąć Wyzwanie Smaku Pepsi. Odbywały się one w czasie trwania większych imprez, głownie w czasie Projektu Plaża nadzorujące  przez stację TVN.  Dodatkowo uczestnicy cyklu Wyzwania Smaku Pepsi mogli odwiedzić Strefę Samsung, w której mogli zapoznać się z najnowszymi produktami firmy. Czekała także na nich  specjalna strefa gier, możliwość zrobienia grupowego selfie oraz gadżety i niespodzianki.


Do udziału w akcji wzięło udział bardzo dużo osób, ale aż 64 % z nich uznało, że to właśnie Pepsi smakuje najlepiej. Dla każdego, który podjął się wyzwania smaku dostawał puszkę Pepsi oraz  niebieskie okulary z ich  logiem.


Nie mogło zabraknąć także 2 edycji tej zwariowanej kampanii Pepsi, w końcu to nie codzienna reklama z dawką emocji i energii. W drugiej edycji do zabawy dołączyła nowa Pepsi Max bez cukru. Na wybranych eventach można było podjąć wyzwania na napojach typu cola bez dodatku cukru. Dodatkowo można było także spotkać Mikołaja, ponieważ był na wakacjach i on też chce czerpać z lata pełnymi garściami. Latem gdy słońce świeci, mamy wolność i świetną zabawę. To Mikołaj wkłada hawajską koszulkę , wygodne spodnie, trampki na imprezę i chce podjąć Wyzwania Smaku Pepsi.

http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/wielkie-otwarcie-wyzwania-smaku-pepsi-w-warszawie/lhww73



Są także przeciwnicy tej kampanii reklamowej Pepsi. Uważają, że nie da się odróżnić smaku Coca Coli od Pepsi.  Według pisarza i dziennikarza Malcolma Gladwell test nie jest rzetelny, gdyż konsumenci rzeczywiście wybierają smak Pepsi przed Coca Colą po wypiciu niewielkiej ilości , jednego łyka. Robią tak dlatego, że Pepsi jest słodsze.


http://tuwypoczniesz.pl/artykuly/417-cykl-wakacyjnych-imprez-wyzwanie-smaku-pepsi.html

Najważniejsze w tej kampanii reklamowej jest zabawa i dawka pozytywnych emocji oraz smaku.  Obie edycje akcji były wspierane przez działania reklamowe obejmujące telewizję, radio, Internet oraz punkty sprzedaży.



Kampania reklamowa „ Wyzwanie smaku „ miała ogromny zasięg medialny. Dzięki temu  cała Polska mogła wziąć udział w świetnej zabawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.