Pepsi jako drugi po Coca Coli, najpopularniejszy napój gazowany w dzisiejszych czasach. Twórcy tego napoju wymyślili dość nowoczesną kampanię reklamową na te czasy. Pojawiła się ona już w innych krajach. Analogiczna akcja Pepsi była prowadzona w Stanach Zjednoczonych od ponad 20 lat, nazywała się ona „ Pepsi challenge”. Od tamtego czasu ta kampania była najpopularniejsza ze wszystkich reklam Pepsi.
W Polsce przyjęła się ona pod nazwę „ Wyzwanie
smaku”. Kampania polegała na tym, że przez trzy miesiące w czasie publicznych
imprez każdy będzie mógł wziąć udział w teście , który pozwoli mu na porównanie
smaku dwóch najczęściej kupowanych napojów typu – Pepsi oraz Coca – Cola.
Napoje w czasie testu podawane są w tej samej temperaturze i ze świeżo otwartych puszek. Uczestnicy
dostają dwa nieoznaczone kupki z napojami i sami wybierają ,który im bardziej
smakuje. Pierwsza edycja nastąpiła w
2013 roku. Twórcy kampanii chcieli zdać się na intuicję konsumentów. To oni mogli decydować co im bardziej smakuje.
![]() |
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pepsi-challenge-rusza-w-polsce-jako-wyzwanie-smaku-wideo |
Akcja Wyzwanie Smaku Pepsi powoduje dużą dawkę
zabawy, pozytywnych emocji oraz zaskoczenia. Dzięki tej kampanii ludzie co raz
częściej biorą z półek sklepowych napój gazowany Pepsi.
Twórcy kampanii solidnie przyłożyli się do reklamy
multimedialnej. W telewizji można było oglądać na okrągło filmiki zachęcające
do zabawy w czasie lata. Mnóstwo bilboardów, reklam w Internecie, w radiu. Nie przypadkowo kampania była promowana w
czasie trwania wakacji aż do września 2013 roku. Wtedy jest gorąco, a co za tym
idzie chce się pić. Dzięki temu, że do
zabawy każdy mógł wziąć udział niezależnie od wieku, chętnych było bardzo dużo.
![]() |
http://next.gazeta.pl/Gospodarka/1,122003,14699233,Pepsi_lepsza_od_Coca_Coli__Znamy_wyniki__Wyzwania.html |
Po całej Polsce aż do końca września odbywały się w
kilkudziesięciu miastach eventy, w których można było podjąć Wyzwanie Smaku
Pepsi. Odbywały się one w czasie trwania większych imprez, głownie w czasie
Projektu Plaża nadzorujące przez stację TVN.
Dodatkowo uczestnicy cyklu Wyzwania Smaku
Pepsi mogli odwiedzić Strefę Samsung, w której mogli zapoznać się z najnowszymi
produktami firmy. Czekała także na nich specjalna strefa gier, możliwość zrobienia
grupowego selfie oraz gadżety i niespodzianki.
Do udziału w akcji wzięło udział bardzo dużo osób,
ale aż 64 % z nich uznało, że to właśnie Pepsi smakuje najlepiej. Dla każdego,
który podjął się wyzwania smaku dostawał puszkę Pepsi oraz niebieskie okulary z ich logiem.
Nie mogło zabraknąć także 2 edycji tej zwariowanej kampanii
Pepsi, w końcu to nie codzienna reklama z dawką emocji i energii. W drugiej edycji
do zabawy dołączyła nowa Pepsi Max bez cukru. Na wybranych eventach można było
podjąć wyzwania na napojach typu cola bez dodatku cukru. Dodatkowo można było
także spotkać Mikołaja, ponieważ był na wakacjach i on też chce czerpać z lata
pełnymi garściami. Latem gdy słońce świeci, mamy wolność i świetną zabawę. To
Mikołaj wkłada hawajską koszulkę , wygodne spodnie, trampki na imprezę i chce
podjąć Wyzwania Smaku Pepsi.
![]() |
http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/wielkie-otwarcie-wyzwania-smaku-pepsi-w-warszawie/lhww73 |
Są także przeciwnicy tej kampanii reklamowej Pepsi.
Uważają, że nie da się odróżnić smaku Coca Coli od Pepsi. Według pisarza i dziennikarza Malcolma
Gladwell test nie jest rzetelny, gdyż konsumenci rzeczywiście wybierają smak
Pepsi przed Coca Colą po wypiciu niewielkiej ilości , jednego łyka. Robią tak
dlatego, że Pepsi jest słodsze.
![]() |
http://tuwypoczniesz.pl/artykuly/417-cykl-wakacyjnych-imprez-wyzwanie-smaku-pepsi.html |
Najważniejsze w tej kampanii reklamowej jest zabawa
i dawka pozytywnych emocji oraz smaku. Obie edycje akcji były wspierane przez
działania reklamowe obejmujące telewizję, radio, Internet oraz punkty
sprzedaży.
Kampania reklamowa „ Wyzwanie smaku „ miała ogromny
zasięg medialny. Dzięki temu cała Polska
mogła wziąć udział w świetnej zabawie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.