czwartek, 31 marca 2016

Jak być wszędzie równocześnie czyli narzędzia do obsługi mediów społecznościowych

Social media do stycznia 2016 roku zgromadziły łącznie aktywnych 2,3 miliarda użytkowników na całym świecie. Dużo? Bez wątpienia to niemała liczba, a przyglądając się poszczególnym platformom komunikacyjnym, te wyniki jeszcze mocniej oddziałują na wyobraźnię. Oto garść danych : Facebook – 1.09 miliardów aktywnych użytkowników codziennie, Instagram – 400 milionów, Twitter – 310 milionów. Większość z nich używa mediów społecznościowych do kontaktów z rodziną, przyjaciółmi i wszelkich aktywności związanych ze sferą prywatną. Marketingowcy odkryli inną ważną dla nich zależność – tego typu miejsca są źródłem spotkania z marką i nawiązania z nią relacji, które przynoszą ogromne profity. Coraz większa liczba konsumentów przyznaje, że duży wpływ na ich decyzje przy kupnie danego produktu ma wrażenie, jakie w ich percepcji wykreowała firma za pomocą platform społecznościowych. Nie od dzisiaj wiadomo, że najskuteczniejszą formą ataku jest ten sparowany. Oczywiście, sukces odniosą również pojedyncze działania promocyjne ( np. tylko przez fanpage na Facebooku), ale grzechem byłoby nie próbować dotrzeć do jak największej publiczności. Treści, którymi chcielibyśmy podzielić się ze światem powinny być umieszczane dosyć regularnie i z pewną przewidywalnością. Jak zrealizować to zadanie bez okupowania komputera od poranka do późnych godzin nocnych? Z pomocą przychodzą nam serwisy, którym można „zlecić” poszczególne zadania i nie martwić się o luki w skrupulatnie tworzonym wizerunku brandu.



Pierwszy z nich to Buffer. Obsługuje takie platformy jak : Facebook, Twitter, Google+ i Linkedin. Jest to jedno z najpopularniejszych tego typu narzędzi, które daje możliwości zarządzania wszystkimi swoimi kampaniami równocześnie. Korzysta z niego ponad 3 miliony osób. Podstawową zaletą Buffera jest możliwość planowania postów w dowolnym momencie w przyszłości. Pozwala to skupić się na innych obszarach swojej działalności wiedząc, że Buffer zadba o aktualizacje w mediach społecznościowych. Dodatkowo może równocześnie udostępniać informacje od razu do kilku serwisów, mogą się one od siebie różnić, pozwala na podpięcie do każdego z kanałów po 10 postów.

www.streamfeed.com)

Sprout Social – obsługuje platformy Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Feedly. Jest przydatny do całościowego obsługiwania platform, pozwala na stały kontakt z użytkownikami, a także z członkami współtworzącymi fanpage. Można go testować bez ponoszenia żadnych kosztów przez 30 dni. Do wyboru jest wiele opcji płatnych, ale najtańszy pakiet kosztuje 59$. Zaletą jest przejrzysty i intuicyjny design.

(https://www.linkedin.com/pulse/sprout-social-vs-simply-measured-iconosquare-which-tool-enrique)


Hootsuite – obsługuje platformy Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Foursquare, WordPress.com, mixi. To jedno z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. Posty mogą być planowane ręcznie lub automatycznie. Można decydować o dniu tygodnia, w którym ma być wyświetlana informacja, liczbę postów i zakres czasowy. Wersja premium to koszt 9$ - pozwala na rozszerzenie zaawansowanych możliwości planowania.

(www.wordpress.edu.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.