Social media do
stycznia 2016 roku zgromadziły łącznie aktywnych 2,3 miliarda
użytkowników na całym świecie. Dużo? Bez wątpienia to niemała
liczba, a przyglądając się poszczególnym platformom
komunikacyjnym, te wyniki jeszcze mocniej oddziałują na wyobraźnię.
Oto garść danych : Facebook – 1.09 miliardów aktywnych
użytkowników codziennie, Instagram – 400 milionów, Twitter –
310 milionów. Większość z nich używa mediów społecznościowych
do kontaktów z rodziną, przyjaciółmi i wszelkich aktywności
związanych ze sferą prywatną. Marketingowcy odkryli inną ważną
dla nich zależność – tego typu miejsca są źródłem spotkania
z marką i nawiązania z nią relacji, które przynoszą ogromne
profity. Coraz większa liczba konsumentów przyznaje, że duży
wpływ na ich decyzje przy kupnie danego produktu ma wrażenie, jakie
w ich percepcji wykreowała firma za pomocą platform
społecznościowych. Nie od dzisiaj wiadomo, że najskuteczniejszą
formą ataku jest ten sparowany. Oczywiście, sukces odniosą również
pojedyncze działania promocyjne ( np. tylko przez fanpage na
Facebooku), ale grzechem byłoby nie próbować dotrzeć do jak
największej publiczności. Treści, którymi chcielibyśmy podzielić
się ze światem powinny być umieszczane dosyć regularnie i z pewną
przewidywalnością. Jak zrealizować to zadanie bez okupowania
komputera od poranka do późnych godzin nocnych? Z pomocą
przychodzą nam serwisy, którym można „zlecić” poszczególne
zadania i nie martwić się o luki w skrupulatnie tworzonym wizerunku
brandu.
Pierwszy z nich to
Buffer. Obsługuje takie platformy jak : Facebook, Twitter, Google+ i
Linkedin. Jest to jedno z najpopularniejszych tego typu narzędzi,
które daje możliwości zarządzania wszystkimi swoimi kampaniami
równocześnie. Korzysta z niego ponad 3 miliony osób. Podstawową
zaletą Buffera jest możliwość planowania postów w dowolnym
momencie w przyszłości. Pozwala to skupić się na innych obszarach
swojej działalności wiedząc, że Buffer zadba o aktualizacje w
mediach społecznościowych. Dodatkowo może równocześnie
udostępniać informacje od razu do kilku serwisów, mogą się one
od siebie różnić, pozwala na podpięcie do każdego z kanałów po
10 postów.
www.streamfeed.com)
Sprout Social –
obsługuje platformy Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Feedly. Jest przydatny do
całościowego obsługiwania platform, pozwala na stały kontakt z
użytkownikami, a także z członkami współtworzącymi fanpage.
Można go testować bez ponoszenia żadnych kosztów przez 30 dni. Do
wyboru jest wiele opcji płatnych, ale najtańszy pakiet kosztuje
59$. Zaletą jest przejrzysty i intuicyjny design.
(https://www.linkedin.com/pulse/sprout-social-vs-simply-measured-iconosquare-which-tool-enrique)
Hootsuite –
obsługuje platformy Facebook,
Twitter, LinkedIn, Google+, Foursquare, WordPress.com, mixi. To jedno
z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania mediami
społecznościowymi. Posty mogą być planowane ręcznie lub
automatycznie. Można decydować o dniu tygodnia, w którym ma być
wyświetlana informacja, liczbę postów i zakres czasowy. Wersja
premium to koszt 9$ -
pozwala na rozszerzenie zaawansowanych możliwości planowania.
(www.wordpress.edu.pl)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.