poniedziałek, 14 marca 2016

Jeśli nie mówię NIE, to nie oznacza, że mówię TAK!

Kampanie społeczne zazwyczaj nie kojarzą się ludziom z niczym ciekawym. Standardowe hasła typu: "Mówimy nie dla nadmiernej prędkości" albo "Stop przemocy". Kiedy takie akcje zaczęły być pokazywane w TV czy w radiu to jeszcze w jakiś sposób przyciągały uwagę odbiorców jednak jak wszystko- z czasem się znudziło. Czy można w interesujący sposób zwrócić uwagę na ważne dla społeczeństwa problemy? Oczywiście, że tak!

Project Consent to typowa organizacja NGO czyli non- profit. Ich działania nie są nastawione na zysk, a raczej na osiągnięcie zamierzonych celów jak na przykład zmianę myślenia ludzi na dany temat. PC to mała grupka ludzi, wolontariuszy, którzy postanowili pokazać, że NIE oznacza NIE i że tak naprawdę każdy człowiek może stac się ofiara gwałtu. Nieważne czy to w pracy czy na imprezie, czy na trzeźwo czy pod wpływem alkoholu. Taka sytuacja może się przydarzyć dosłownie wszędzie. Jednak w jaki sposób poinformować o tym ludzi aby nie wpuścili tej informacji jednym uchem i nie wypuścili drugim? 19- letnia studentka z Kansas wpadła na doskonały pomysł aby dzięki marketingowi wirusowemu dotrzeć do jak największej liczby ludzi na całym świecie. Bo w końcu portale społecznościowe czy kanały wideo nie wymagają nakładów finansowych ale trzeba mieć pomysł i w swych działaniach być kreatywnym aby osiągnąć sukces.


Autorka postanowiła dotrzeć do ludzi w bezpośredni sposób. Razem ze swoimi przyjaciółmi stworzyła infografiki i filmiki, które przedstawiają kobiece i męskie genitalia. 



W tej kampanii nie ma miejsca na mówienie o skutkach gwałtu, pokazywaniu ofiar przemocy. I to sprawiło, że ta akcja stała się hitem na całym świecie. Obrazkowe genitalia w sposób bezpośredni, prosty do zrozumienia i przede wszystkim dosadny przedstawiają, jak ważna jest zgoda drugiego człowieka na jakąkolwiek aktywność seksualną. 






Krótkie filmiki, które mają niespełna 30 sekund, potrafią rozbudzić wyobraźnie i przede wszystkim skłonić do myślenia. Takie przekazy są najtańsze i najłatwiejsze do rozpowszechnienia. 

Profil projektu na Twitterze

Profil projektu na Facebooku

Profil projektu na Tumblr

Strona internetowa projektu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.