Kampanie społeczne zazwyczaj nie kojarzą się ludziom z
niczym ciekawym. Standardowe hasła typu: "Mówimy nie dla nadmiernej
prędkości" albo "Stop przemocy". Kiedy takie akcje zaczęły być
pokazywane w TV czy w radiu to jeszcze w jakiś sposób przyciągały uwagę
odbiorców jednak jak wszystko- z czasem się znudziło. Czy można w interesujący sposób zwrócić uwagę na ważne dla społeczeństwa problemy? Oczywiście, że tak!
Project Consent to typowa organizacja NGO czyli non- profit.
Ich działania nie są nastawione na zysk, a raczej na osiągnięcie zamierzonych
celów jak na przykład zmianę myślenia ludzi na dany temat. PC to mała grupka
ludzi, wolontariuszy, którzy postanowili pokazać, że NIE oznacza NIE i że tak
naprawdę każdy człowiek może stac się ofiara gwałtu. Nieważne czy to w pracy
czy na imprezie, czy na trzeźwo czy pod wpływem alkoholu. Taka sytuacja może
się przydarzyć dosłownie wszędzie. Jednak w jaki sposób poinformować o tym ludzi
aby nie wpuścili tej informacji jednym uchem i nie wypuścili drugim? 19- letnia
studentka z Kansas wpadła na doskonały pomysł aby dzięki marketingowi
wirusowemu dotrzeć do jak największej liczby ludzi na całym świecie. Bo w końcu
portale społecznościowe czy kanały wideo nie wymagają nakładów finansowych ale
trzeba mieć pomysł i w swych działaniach być kreatywnym aby osiągnąć sukces.
Autorka postanowiła dotrzeć do ludzi w bezpośredni sposób.
Razem ze swoimi przyjaciółmi stworzyła infografiki i filmiki, które
przedstawiają kobiece i męskie genitalia.
W tej kampanii nie ma miejsca na
mówienie o skutkach gwałtu, pokazywaniu ofiar przemocy. I to sprawiło, że ta
akcja stała się hitem na całym świecie. Obrazkowe genitalia w sposób
bezpośredni, prosty do zrozumienia i przede wszystkim dosadny przedstawiają, jak
ważna jest zgoda drugiego człowieka na jakąkolwiek aktywność seksualną.
Krótkie filmiki, które mają niespełna 30 sekund, potrafią rozbudzić wyobraźnie i przede wszystkim skłonić do myślenia. Takie przekazy są najtańsze i najłatwiejsze do rozpowszechnienia.
![]() |
Profil projektu na Twitterze |
![]() |
Profil projektu na Facebooku |
![]() |
Profil projektu na Tumblr |
![]() |
Strona internetowa projektu |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.