poniedziałek, 7 marca 2016

Promocja w sześć sekund

Obecne tendencje na portalach społecznościowych ukazują wzrost popularności materiałów wideo. Wedle ostatnich przewidywań, w roku 2017 treści te będą stanowić aż 69% całego kontentu w Internecie. Aplikacją, która świetnie wpisuje się w ten trend jest Vine.
Vine – aplikacja mobilna i serwis społecznościowy, którego właścicielem jest Twitter, umożliwiający publikowanie krótkich filmów. Można je udostępniać w innych portalach, jak Twitter czy Facebook. Charakterystyczną cechą takich filmów jest ich bardzo niewielka długość, która wynosi maksymalnie 6 sekund
Debiut Vine'a nastąpił w 2013 roku. Już po ośmiu miesiącach od wystartowania, aplikacja posiadała 40 mln zarejestrowanych użytkowników i cieszyła się dużym zainteresowaniem. Aplikacja stale zyskiwała na popularności, a obecnie na portalach społecznościowych udostępnianych jest nawet do 360 mln vine'ów miesięcznie. Ponadto, naliczanych jest średnio 1.5 mln wyświetleń co w skali roku daje pół biliona rocznie.

Vine'y, ze względu na krótki czas trwania, wymagają od twórców dużej kreatywności, cierpliwości i wkładu pracy. Najbardziej popularnymi użytkownikami są: Lele Pons (od treści komediowych), Thomas Sanders, którego film zaprezentowano powyżej oraz Shawn Mendes będący piosenkarzem. Z aplikacji skorzystała jednak także Michelle Obama przy kampanii promują inicjatywę informowania obywateli o pomocy finansowej w dostaniu się do college'u.

Zatem, skoro żona głowy państwa mogła skorzystać z tej aplikacji, jak na Vine mogą zyskać marki?
  • wykorzystując nowe trendy, znacząco zwiększa się zasięg komunikatu;
  • korzystając z możliwości organizowania konkursów;
  • wykorzystując formę wideo w celu wizualizacji produktu zainteresowanym;
  • pokazać pracę oraz firmę od kulis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.