niedziela, 13 marca 2016

Marketingowy potencjał aplikacji Instagram

Prosta aplikacja Instagram została stworzona w jako narzędzie do udostępniania zdjęć i dzielenia się momentami ze swojego życia. Z biegiem czasu, aplikację tę ulepszano i wprowadzano coraz nowsze możliwości. Najnowszą z nich jest możliwość umieszczania specjalnych reklam. Instagram przechodzi szybką metamorfozę, ze zwykłej aplikacji umilającej czas, w narzędzie, które stanowi źródło ruchu o dużej wartości, umożliwiające generowanie zysków. 


Portale social media znacznie zwiększają stopień zaangażowania użytkowników, dają im możliwość komunikowania się z właścicielem profilu. Dzięki temu, aplikacja Instagram jest wykorzystywana przez duże firmy w celu reklamowania własnych usług, promowania towarów i pozyskiwania informacji. Obecnie, aplikacja stanowi potężne medium, na którym jesteśmy w stanie przeprowadzić pełną kampanię reklamową marki.

Duże firmy poszukują nowych, często tanich kanałów sprzedaży, gdzie będą mogły oferować i sprzedawać swoje produkty. Także osoby publiczne chętnie korzystają z Instagrama, który może być narzędziem zarabiania pieniędzy, platformą współpracy reklamodawcy z blogerami, aktorami, modelkami. 

(źródło: profil Instagram: https://www.instagram.com/maffashion_official)

(źródło: profil Instagram: https://www.instagram.com/jemerced)


Podczas gdy znaczna większość użytkowników wykorzystuje Instagram jako platformę udostępniania zdjęć tego co akurat je, z kim się spotyka oraz co na siebie ubiera, potencjał aplikacji Instagram dostrzegły także wielkie firmy, które przy jego pomocy komunikują się z klientami. Największe koncerny, które z powodzeniem korzystają z aplikacji Instagram jako platformy do reklamy, to między innymi Nike, Starbucks, Victoria’s Secret, Red Bull, MTV, Disney czy National Geographic.
(źródło: profil Instagram: https://www.instagram.com/nike/)

(źródło: profil Instagram: https://www.instagram.com/adidas/)

Można więc stwierdzić, że Instagram daje szerokie możliwości przedstawiania otaczającej rzeczywistości, reklamowania usług i komunikowania z odbiorcami, zapewniając nieustanny kontakt, pozwalający zyskiwać niezbędną wiedzę o klientach, ich potrzebach i wymaganiach. Prawie połowa użytkowników tej popularnej aplikacji, korzysta z niej każdego dnia, mając dostęp na bieżąco do zdjęć, udostępnianych przez obserwowane osoby. Każdego dnia, jest na nim zamieszczane 60 milionów zdjęć, a przeciętny użytkownik spędza na Instagramie nawet o 40% czasu więcej niż Twiterze. Te statystyki są dowodem na to, że Instagram stał się potężnym medium reprezentującym nowe technologie, które teraz możemy nosić we własnej kieszeni i mieć do nich dostęp 24 godziny na dobę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.