niedziela, 6 marca 2016

Reklamy sponsorowane w Internecie

Reklamy już od dawna przynosiły bardzo wysoki dochód różnym firmom. Szczególnie taki zysk spełnia się w Internecie.  Najczęściej takie reklamy pojawiają się na portalach społecznościowych.  Nazywają się one „ sponsorowane”. 

Początkowo wprowadził to portal społecznościowy Facebook. Promowane posty wyświetlane są na wyższej pozycji w aktualnościach na naszej tablicy.  Po to  żeby zwiększyć prawdopodobieństwo zobaczenia ich przez odbiorców. Sponsorowane posty na Facebooku pokazywane są w małym formacie za pomocą zdjęcia lub w formie audio oraz teksty reklamowe. Należy zadbać o atrakcyjność  reklamy sponsorowanej.  Na początku trzeba zastanowić się  do jakiej grupy docelowej chce  się dotrzeć i do ich zainteresowań.  Bardzo często w postach sponsorowanych pojawiają się zdjęcia  człowieka i jego twarzy.  Jest dużo efektywniejsze niż zamieszczenie zdjęcia produktu, usługi, diagramu czy innego rysunku. Należy kontrolować ilość tekstu.  Większą skuteczność ma zastosowanie jednocześnie  zdjęcie z twarzą człowieka oraz krótkiego tekstu.  Jeśli chodzi o reklamy w formie audio to trzeba  użyć przycisku PLAY, jest bardzo efektywne. Warto też zaproponować zniżki ,  promocje przyciągają klientów. To w tyle w teorii reklam sponsorowanych.


http://fbtips.pl/blog/wp-content/uploads/2012/03/gdzie-jest-reklama-na-facebooku.png


Na Facebooku reklam sponsorowanych jest co raz więcej. Gdy polubimy jakieś konto wybranej firmy, to na naszej tablicy pojawią się liczne posty sponsorowane.  Podobne są one  do tych poprzednich stron, które polubiliśmy. Facebook proponuje nam inne tablice żebyśmy je zobaczyli i zaznaczyli do ulubionych.

Nie tylko Facebook stosuje takie sposoby reklamowania różnych firm czy usług. Od niedawna aplikacja Instagram umożliwia publikowanie postów sponsorowanych.  Większość firmy żeby się wypromować posiada nie tylko konto na Facebooku, ale także  mają Instagrama. 
W aplikacji Instagram można przewijać miliony zdjęć oraz filmików. Żeby więcej zarabiać wprowadzili możliwość udostępniania sponsorowanych postów.  Taki napis znajduje się nad zdjęciami.  Instagram wyświetla reklamy na bazie informacji o twojej aktywności pochodzących z własnego profilu na Instagramie. Wiadomo, bazuje pomysłem z Facebooka. Czyli, jeżeli w ostatnim czasie polubiłeś nową restaurację na Facebooku, to na Instagramie możesz zobaczyć reklamy innych restauracji w podobnym stylu.  Dla Instagrama ważne jest to, aby reklamy były kreatywne i angażujące, dlatego tak ważne ma być zdanie użytkowników i bezpośrednia współpraca z firmami zainteresowanymi tym typem promocji. Takich firm jest co raz więcej, ponieważ najłatwiej  dotrzeć do potencjalnego klienta poprzeć Internet.

http://www.fpiec.pl/uploads/media_items/insta-275.900.1600.s.jpg
http://socjomania.pl/pliki/upload/ReklamaNaInstagramieCele.001.png
Także reklamy sponsorowane pojawiły się na portalu Twitter.  Można znaleźć posty , w których skupia osoby zainteresowane sponsorowanymi  tekstami na Twitterze. Polega to na tym, że reklamodawca określa kryteria reklamy i wybiera grupę docelową,  koszt jednej wiadomości i wiele innych czynników. W ten sposób platforma wyznacza osoby spełniająca kryteria i umożliwia kontakt. 

https://michalpalasz.files.wordpress.com/2011/07/twitter_-_home-scaled1000.png

Cały konspekt reklamy znany jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. W Polsce jeszcze takie sposoby reklamy się nie pojawiły.


Multimedialne sposoby reklamy sponsorowanej są już bardzo popularne. W trzech powyżej opisanych aplikacjach pojawiają się w  formie zdjęć, filmików. Przynoszą dzięki temu duży zysk firmie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.