Reklamy już od dawna przynosiły bardzo wysoki dochód różnym firmom. Szczególnie taki zysk spełnia się w Internecie. Najczęściej takie reklamy pojawiają się na portalach społecznościowych. Nazywają się one „ sponsorowane”.
Początkowo wprowadził to portal społecznościowy
Facebook. Promowane posty wyświetlane są na wyższej pozycji w aktualnościach na
naszej tablicy. Po to żeby zwiększyć prawdopodobieństwo zobaczenia
ich przez odbiorców. Sponsorowane posty na Facebooku pokazywane są w małym
formacie za pomocą zdjęcia lub w formie audio oraz teksty reklamowe. Należy
zadbać o atrakcyjność reklamy
sponsorowanej. Na początku trzeba
zastanowić się do jakiej grupy docelowej
chce się dotrzeć i do ich
zainteresowań. Bardzo często w postach
sponsorowanych pojawiają się zdjęcia człowieka i jego twarzy. Jest dużo efektywniejsze niż zamieszczenie
zdjęcia produktu, usługi, diagramu czy innego rysunku. Należy kontrolować ilość
tekstu. Większą skuteczność ma
zastosowanie jednocześnie zdjęcie z
twarzą człowieka oraz krótkiego tekstu.
Jeśli chodzi o reklamy w formie audio to trzeba użyć przycisku PLAY, jest bardzo efektywne.
Warto też zaproponować zniżki , promocje
przyciągają klientów. To w tyle w teorii reklam sponsorowanych.
![]() |
http://fbtips.pl/blog/wp-content/uploads/2012/03/gdzie-jest-reklama-na-facebooku.png |
Na Facebooku reklam sponsorowanych jest co raz więcej.
Gdy polubimy jakieś konto wybranej firmy, to na naszej tablicy pojawią się
liczne posty sponsorowane. Podobne są
one do tych poprzednich stron, które
polubiliśmy. Facebook proponuje nam inne tablice żebyśmy je zobaczyli i
zaznaczyli do ulubionych.
Nie tylko Facebook stosuje takie sposoby
reklamowania różnych firm czy usług. Od niedawna aplikacja Instagram umożliwia
publikowanie postów sponsorowanych.
Większość firmy żeby się wypromować posiada nie tylko konto na Facebooku,
ale także mają Instagrama.
W aplikacji Instagram można przewijać miliony zdjęć
oraz filmików. Żeby więcej zarabiać wprowadzili możliwość udostępniania
sponsorowanych postów. Taki napis
znajduje się nad zdjęciami. Instagram
wyświetla reklamy na bazie informacji o twojej aktywności pochodzących z
własnego profilu na Instagramie. Wiadomo, bazuje pomysłem z Facebooka. Czyli,
jeżeli w ostatnim czasie polubiłeś nową restaurację na Facebooku, to na
Instagramie możesz zobaczyć reklamy innych restauracji w podobnym stylu. Dla Instagrama ważne jest to, aby reklamy
były kreatywne i angażujące, dlatego tak ważne ma być zdanie użytkowników i
bezpośrednia współpraca z firmami zainteresowanymi tym typem promocji. Takich
firm jest co raz więcej, ponieważ najłatwiej dotrzeć do potencjalnego klienta poprzeć
Internet.
![]() |
http://www.fpiec.pl/uploads/media_items/insta-275.900.1600.s.jpg |
![]() |
http://socjomania.pl/pliki/upload/ReklamaNaInstagramieCele.001.png |
Także reklamy sponsorowane pojawiły się na portalu
Twitter. Można znaleźć posty , w których
skupia osoby zainteresowane sponsorowanymi
tekstami na Twitterze. Polega to na tym, że reklamodawca określa kryteria
reklamy i wybiera grupę docelową, koszt
jednej wiadomości i wiele innych czynników. W ten sposób platforma wyznacza osoby
spełniająca kryteria i umożliwia kontakt.
![]() |
https://michalpalasz.files.wordpress.com/2011/07/twitter_-_home-scaled1000.png |
Cały konspekt reklamy znany jest wyłącznie w Stanach
Zjednoczonych. W Polsce jeszcze takie sposoby reklamy się nie pojawiły.
Multimedialne sposoby reklamy sponsorowanej są już
bardzo popularne. W trzech powyżej opisanych aplikacjach pojawiają się w formie zdjęć, filmików. Przynoszą dzięki temu
duży zysk firmie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.