poniedziałek, 21 marca 2016

Snow Fall czyli niestandardowa forma promocji

Kiedy po raz pierwszy usłyszałam zdanie "Ale on zrobił fajnego snow falla" nie miałam pojęcia, o co chodzi. Pierwsze co mi przyszło na myśl to opady śniegu ale jak można zrobić fajny, spadający śnieg? Przecież to niemożliwe. Jednak w Internecie jest wszystko możliwe! A snow fall to nic innego jak forma storytelling.


Na Pintereście można znaleźć wiele narzędzi storytellingu


Ludzie uwielbiają słuchać o historiach innych ludzi, o ich przygodach, zmartwieniach i radościach. Nic tak nie pobudza ludzkiej wyobraźni i uczuć jak opowiadanie. Dlatego czemu by tego nie wykorzystać w reklamie? Opowieść transmedialna czyli storytelling to pojęcie, którego autorem jest Henry Jenkis. W swojej najpopularniejszej książce Convergence Culture: Where Old and New Media Collide opisał to zjawisko jako: "(...) wielowątkową i zróżnicowaną historię, która odsłaniana jest na różnych platformach medialnych, przy czym każde medium ma swój oddzielny wkład w tworzenie i rozwijanie fikcyjnego świata." Storytelling to własnie nic innego jak przedstawianie dobrej historii.

Snow fall to forma internetowego storytellingu, który wykorzystywany jest najczęściej jako narzędzie współczesnego dziennikarstwa. Jeśli piszemy reportaże to nie wystarczy, że umieścimy je na blogu czy portalu gazety, dla której piszemy. Jeśli dodamy do tego zdjęcia czy video to szanse będą większe, że przykujemy uwagę internautów. Ale co zrobić żeby internauta chciał przeczytać nasz reportaż w całości, chciał go udostępnić i podzielić się nim ze znajomymi? Najlepiej zrobić snow falla! 

Napopularniejszy snow fall na NYT


Najpopularniejszym przykładem jest snow fall na portalu The New York Times:  Snow Fall na The New York Times

Kiedy widziałam w jaki sposób autor opowiedział historię, byłam zachwycona. Nie mogłam się na to napatrzeć, niczym arcydzieło. Ale pomyślałam, że stworzenie czegoś takiego musi być bardzo trudne ale nie! Każdy jest w stanie zrobić coś takiego. Oto moje dzieło: Kwartalnik Antidotum na Atavist.com

Atavist to darmowy portal do robienia snow falla



Atavist jest prosty w obsłudze


Atavist ma wiele ciekawych narzędzi do wykorzystania

Krótki film na temat Atavist.com: 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.