![]() |
Na Pintereście można znaleźć wiele narzędzi storytellingu |
Ludzie uwielbiają słuchać o historiach innych ludzi, o ich przygodach, zmartwieniach i radościach. Nic tak nie pobudza ludzkiej wyobraźni i uczuć jak opowiadanie. Dlatego czemu by tego nie wykorzystać w reklamie? Opowieść transmedialna czyli storytelling to pojęcie, którego autorem jest Henry Jenkis. W swojej najpopularniejszej książce Convergence Culture: Where Old and New Media Collide opisał to zjawisko jako: "(...) wielowątkową i zróżnicowaną historię, która odsłaniana jest na różnych platformach medialnych, przy czym każde medium ma swój oddzielny wkład w tworzenie i rozwijanie fikcyjnego świata." Storytelling to własnie nic innego jak przedstawianie dobrej historii.
Snow fall to forma internetowego storytellingu, który wykorzystywany jest najczęściej jako narzędzie współczesnego dziennikarstwa. Jeśli piszemy reportaże to nie wystarczy, że umieścimy je na blogu czy portalu gazety, dla której piszemy. Jeśli dodamy do tego zdjęcia czy video to szanse będą większe, że przykujemy uwagę internautów. Ale co zrobić żeby internauta chciał przeczytać nasz reportaż w całości, chciał go udostępnić i podzielić się nim ze znajomymi? Najlepiej zrobić snow falla!
![]() |
Napopularniejszy snow fall na NYT |
Najpopularniejszym przykładem jest snow fall na portalu The New York Times: Snow Fall na The New York Times
Kiedy widziałam w jaki sposób autor opowiedział historię, byłam zachwycona. Nie mogłam się na to napatrzeć, niczym arcydzieło. Ale pomyślałam, że stworzenie czegoś takiego musi być bardzo trudne ale nie! Każdy jest w stanie zrobić coś takiego. Oto moje dzieło: Kwartalnik Antidotum na Atavist.com
![]() |
Atavist to darmowy portal do robienia snow falla |
![]() |
Atavist jest prosty w obsłudze |
![]() |
Atavist ma wiele ciekawych narzędzi do wykorzystania |
Krótki film na temat Atavist.com:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.