W ostatnich miesiącach furorę w
Internecie zrobiła reklama niemieckiego supermarketu EDEKA. Bohaterem spotu jest starszy mężczyzna siedzący przy stole, który otrzymuje
od swojej córki wiadomość głosową, w której informuje ona, że jednak nie
przyjedzie do domu. Staruszek w tej sytuacji święta
Bożego Narodzenia spędza samotnie. W kolejnej scenie reklamy widzimy dzieci
tego mężczyzny, które odbierają wiadomość, że ich ojciec nie żyje. Wszyscy
udają się do jego domu i ku ich zaskoczeniu widzą ojca żyjącego, który pyta ich
retorycznie: „Jak inaczej mógłbym was wszystkich zebrać razem?”. Trwający
blisko 2 minuty film reklamowy w czwartym dniu od udostępnienia na YouTube miał
ponad 10 mln wyświetleń.
Innymi udanymi przykładami storytellingu są:
- Apple – The song (Stwórz
historię, która nie będzie sprzedawać produktu, lecz emocje)
Dodge – Official Dodge Brothers Extended Cut |
Ahead of Their Time (Nie wymyślaj niestworzonych
historii, opowiedz o pasji, wizji, wywołując chęć życia, czy choćby
uśmiechnięcia się)
·
Honey Bunches of Oats – Diana Hunter (Pozwól swoim pracownikom opowiedzieć o tobie
historię, aby zbudowanie pozytywny obraz firmy w oczach potencjalnych klientów)
·
Ministerstwo Finansów – Polska. Where the
unbelievable happens (Opowiedz
historię, która wciąga, nawet jeżeli temat nas nie interesuje)
***
Na podstawie: http://pr-owiec.pl/5-udanych-kampanii-ktore-opowiadaja-niezwykly-storytelling/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.