poniedziałek, 28 marca 2016

Opowiem dobrą historię i zarobię fortunę

We wcześniejszym poście pisałam o storytellingu czyli technice opowiadania ludziom dobrej historii. W dzisiejszym poście przedstawię kilka doskonałych przykładów storytellingu, które stały się źródłem powodzenia największych marek na świecie. 

W ostatnich miesiącach furorę w Internecie zrobiła reklama niemieckiego supermarketu EDEKA. Bohaterem spotu jest starszy mężczyzna siedzący przy stole, który otrzymuje od swojej córki wiadomość głosową, w której informuje ona, że jednak nie przyjedzie do domu. Staruszek w tej sytuacji święta Bożego Narodzenia spędza samotnie. W kolejnej scenie reklamy widzimy dzieci tego mężczyzny, które odbierają wiadomość, że ich ojciec nie żyje. Wszyscy udają się do jego domu i ku ich zaskoczeniu widzą ojca żyjącego, który pyta ich retorycznie: „Jak inaczej mógłbym was wszystkich zebrać razem?”. Trwający blisko 2 minuty film reklamowy w czwartym dniu od udostępnienia na YouTube miał ponad 10 mln wyświetleń. 

Innymi udanymi przykładami storytellingu są:
 - Apple – The song (Stwórz historię, która nie będzie sprzedawać produktu, lecz emocje)


    Dodge – Official Dodge Brothers Extended Cut | Ahead of Their Time (Nie wymyślaj niestworzonych historii, opowiedz o pasji, wizji, wywołując chęć życia, czy choćby uśmiechnięcia się)


·         Honey Bunches of Oats – Diana Hunter (Pozwól swoim pracownikom opowiedzieć o tobie historię, aby zbudowanie pozytywny obraz firmy w oczach potencjalnych klientów)


·         Ministerstwo Finansów – Polska. Where the unbelievable happens (Opowiedz historię, która wciąga, nawet jeżeli temat nas nie interesuje)



***
Na podstawie: http://pr-owiec.pl/5-udanych-kampanii-ktore-opowiadaja-niezwykly-storytelling/





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.