Zadaniem
kampanii społecznych jest wywołanie społecznie pożądanych postaw lub zachowań. Realizowane jest
to zazwyczaj na dwa sposoby. Po pierwsze przez namawianie do prospołecznych
zachowań, po drugie poprzez namawianie do zaniechania zachowań niepożądanych.
Reklama społeczna różni się od komercyjnej
między innymi charakterem przekazu. W przypadku komercyjnej przekaz jest
zazwyczaj przyjemny, natomiast reklamy społeczne charakteryzują się tym, że
przekaz bywa nieprzyjemny. Związane jest to z tematyką poruszaną przez kampanie
społeczne, zazwyczaj są to tematy ciężkie takie jak przemoc. Inna cechą
różniącą te dwa typy reklam są korzyści. Komercyjna nastawiona jest na zysk,
natomiast społeczna na pomoc. Jest jedna wspólny cel obu tych reklam- przyciągniecie uwagi odbiorcy. Dlatego wykorzystują w swoich działaniach multimedia takie jak plakaty, zdjęcia, wideo.
Poniżej przedstawiam kilka ciekawych kampanii społecznych.
Pierwsze z nich dotyczy łamania praw człowieka- ta tematyka jest często podejmowana, a inicjatorami tych kampanii są zazwyczaj organizacje chroniące prawa człowieka. Kampania YOU ARE POWERFUL uświadamia i przypomina, że jest jeszcze wiele miejsc gdzie Deklaracja Praw Człowieka nic nie znaczy.
(źródło: YouTube)
Kolejna ujmująca kampania społeczna również dotyczy łamania praw człowieka, ubóstwa oraz przemocy.
Bardzo często reklamy społeczne są przedstawione w nieprzyjemny sposób, bywają drastyczne a to po to, żeby ruszyć serca odbiorców i nakłonić do przemyśleń. Kolejna kampania społeczna, tym razem przestrzegająca przed łamaniem przepisów drogowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.