niedziela, 20 marca 2016

Nowy sposób na kampanię reklamową

Przez wiele lat marka Lays była najsilniejszym  producentem chipsów na Polskim rynku.  Jednak z roku na rok konkurencja zaczęła rosnąć, a konsumenci zaczęli przechodzić do innych marek chipsów. Poprzez pojawienie się nowych własnych marek. Wprowadzali innowacyjne smaki co sezon , różne odmiany chipsów a cena za jedną paczkę  była tańsza w porównaniu do marki Lay’sów. Mimo wprowadzaniu nowych  atrakcyjnych ofert, marka Lay’s spadała i coraz trudniej jej było przyciągnąć do sobie klientów. 


Lay’s  wprowadzał nowe sezonowe smaki. Kiedyś był skuteczny sposób przyciągania do siebie mniej lojalnych klientów. Konsumenci przyzwyczaili się do regularnego wprowadzania przez wszystkich graczy nowych smaków.


Z tego względu wpadli na całkiem nowy oraz kreatywny pomysł. Stwierdzili, że oddadzą decyzję konsumentom, dotyczącą smaków chipsów.  W taki sposób powstała kampania reklamowa o haśle: „ Wymyśl nowy smak Lay’s!”. Głównym zadaniem było wywołanie masowego zaangażowania konsumentów wprowadzaniu nowych sezonowych smaków Lay’s. W ten sposób klienci będą mogli sami sobie wymyśleć smak swoich chipsów oraz wpłynąć bezpośrednio na produkty dla nich przeznaczone. To był pierwszy sposób zareklamowania chipsów Lay’s w Polsce.  Ta kampania była zainspirowana pomysłem FritoLay z wielkiej Brytanii. Przez prawie trzy miesiące ludzie wysyłali propozycję smaków. Czterech finalistów konkursu Lay’s  „Wymyśl nowy  smak” zagwarantowano po 10 000 zł.

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/marketing/najskuteczniejsze-reklamy-wymysl-nowy-smak-lay-s/fbqn9

Kampania w głównej mierze byłą przeznaczona do określonej grupy konsumentów jedzących chipsy w przedziale wiekowym 15- 35 lat.  Szczególną uwagę zwracali na młodsza część grupy docelowej, czyli 15- 24 lata. Jest to grupa konsumentów, którzy najczęściej jedzą chipsy.


Żeby dobrze zareklamować chipsy w ramach  tego wykorzystane były bardzo zróżnicowane media, np. spoty TV, prasa, radio. Wszystko to pokazywali w formie krótkich filmików, zdjęć, samego głosu.  Głównym narzędziem reklamy była strona WWW, na której były liczne materiały video z instrukcją i wieloma innymi ciekawostkami oraz portal do zgłaszania swoich  propozycji smaków. Prócz tego powstał także w ramach kampanii fan page akcji na portalu społecznościowym Facebook. Stał się wtedy oficjalnym fan page Lay’s w Polsce.



Po wybraniu przez jury  czterech konkretnych nazw  smaków ,będąca finałem kampanii reklamowej, twórcy przeszli to drugiej część kampanii. Towarzyszem reklamy był znany celebryty Pawła Wilczaka. Obrazowo prezentuje on wszystkie cztery nowe smaki Lay’s. Aktor już wcześniej występował w poprzednim spocie reklamującym pierwszą część konkursu.
http://www.kozaczek.pl/plotka.php?id=26190


Dzięki tej kampanii reklamowej marka Lay’s powróciła do rangi najwięcej sprzedawanych chipsów.  W czasie trwania tej kampanii reklamowej co raz więcej mówiono o chipsach  Lay’s.
 Kampania „ Wymyśl nowy smak” zalicza się do najskuteczniejszych reklam. Jako pierwsi w Polsce wymyślili taki sposób reklamy. Dzięki udziałowi konsumentów niezależnie od wieku mieli wpływ na nowy smak chipsów.  Mogli wymyśleć każdy rodzaj smaku. Kampania miała zasięg ogólnopolski. Firma Lay’s bardzo solidnie przyłożyła się w tą kampanię. Do realizacji byli włączeni wszystkie media. Więc ta reklama miała bardzo duże szanse dotrzeć to wielu konsumentów. Ważne jest to, że osoba, która wygrała ten konkurs  dzięki Firmie Frito Lay Polan wypłaci twórcy  zwycięskiego smaku jeden procent ze sprzedaży. Nie mniej niż 50 tysięcy złotych, a może nawet i więcej.



Cała ta kampania reklamowa w dużej mierze jest formą manipulacji. Powoduje poczucie chęci posiadania wygranej. Jest to najbardziej kreatywna reklama z udziałem konsumentów jednocześnie. Warto też zauważyć, że ta kampania jest również przykładem rywalizacji. Kto wymyśli najbardziej kreatywną nazwę smaku. 

2 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o na prawdę skuteczny rodzaj reklamy w internecie to moim zdaniem świetnie spisze się tutaj opisany na tej stronie http://www.nasygnale.pl/skuteczna-kampania-internetowa-to-znaczy-jaka-sprawdz-jak-okreslac-cele-i-mierzyc-efekty/ adwords. taka kampanię trzeba dobrze skonfigurować i na pewno przyniesie ona pożądane efekty.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to jest właśnie ważne, aby reklama była skuteczna, wpadała w oko w subtelny też sposób. Dlatego warto też wspomnieć o takich kwestiach, jak https://funkymedia.pl/marketing/seo/dostosowywanie-tresci-do-ip-uzytkownika-john-mueller-odpowiada-czy-takie-praktyki-szkodza-seo . Tam macie opisane - jakie praktyki szkodzą seo, a jakie działania warto podjąć?

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.