Przez wiele lat marka Lays była najsilniejszym producentem chipsów na Polskim rynku. Jednak z roku na rok konkurencja zaczęła rosnąć, a konsumenci zaczęli przechodzić do innych marek chipsów. Poprzez pojawienie się nowych własnych marek. Wprowadzali innowacyjne smaki co sezon , różne odmiany chipsów a cena za jedną paczkę była tańsza w porównaniu do marki Lay’sów. Mimo wprowadzaniu nowych atrakcyjnych ofert, marka Lay’s spadała i coraz trudniej jej było przyciągnąć do sobie klientów.
Lay’s
wprowadzał nowe sezonowe smaki. Kiedyś był skuteczny sposób przyciągania
do siebie mniej lojalnych klientów. Konsumenci przyzwyczaili się do regularnego
wprowadzania przez wszystkich graczy nowych smaków.
Z tego względu wpadli na całkiem nowy oraz kreatywny
pomysł. Stwierdzili, że oddadzą decyzję konsumentom, dotyczącą smaków chipsów. W taki sposób powstała kampania reklamowa o
haśle: „ Wymyśl nowy smak Lay’s!”. Głównym zadaniem było wywołanie masowego
zaangażowania konsumentów wprowadzaniu nowych sezonowych smaków Lay’s. W ten
sposób klienci będą mogli sami sobie wymyśleć smak swoich chipsów oraz wpłynąć
bezpośrednio na produkty dla nich przeznaczone. To był pierwszy sposób
zareklamowania chipsów Lay’s w Polsce.
Ta kampania była zainspirowana pomysłem FritoLay z wielkiej Brytanii.
Przez prawie trzy miesiące ludzie wysyłali propozycję smaków. Czterech
finalistów konkursu Lay’s „Wymyśl
nowy smak” zagwarantowano po 10 000
zł.
![]() |
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/marketing/najskuteczniejsze-reklamy-wymysl-nowy-smak-lay-s/fbqn9 |
Kampania w głównej mierze byłą przeznaczona do
określonej grupy konsumentów jedzących chipsy w przedziale wiekowym 15- 35
lat. Szczególną uwagę zwracali na
młodsza część grupy docelowej, czyli 15- 24 lata. Jest to grupa konsumentów,
którzy najczęściej jedzą chipsy.
Żeby dobrze zareklamować chipsy w ramach tego wykorzystane były bardzo zróżnicowane
media, np. spoty TV, prasa, radio. Wszystko to pokazywali w formie krótkich
filmików, zdjęć, samego głosu. Głównym
narzędziem reklamy była strona WWW, na której były liczne materiały video z
instrukcją i wieloma innymi ciekawostkami oraz portal do zgłaszania swoich propozycji smaków. Prócz tego powstał także w
ramach kampanii fan page akcji na portalu społecznościowym Facebook. Stał się
wtedy oficjalnym fan page Lay’s w Polsce.
Po wybraniu przez jury czterech konkretnych nazw smaków ,będąca finałem kampanii reklamowej,
twórcy przeszli to drugiej część kampanii. Towarzyszem reklamy był znany
celebryty Pawła Wilczaka. Obrazowo prezentuje on wszystkie cztery nowe smaki
Lay’s. Aktor już wcześniej występował w poprzednim spocie reklamującym pierwszą
część konkursu.
![]() |
http://www.kozaczek.pl/plotka.php?id=26190 |
Dzięki tej kampanii reklamowej marka Lay’s powróciła
do rangi najwięcej sprzedawanych chipsów.
W czasie trwania tej kampanii reklamowej co raz więcej mówiono o
chipsach Lay’s.
Kampania „
Wymyśl nowy smak” zalicza się do najskuteczniejszych reklam. Jako pierwsi w
Polsce wymyślili taki sposób reklamy. Dzięki udziałowi konsumentów niezależnie
od wieku mieli wpływ na nowy smak chipsów. Mogli wymyśleć każdy rodzaj smaku. Kampania
miała zasięg ogólnopolski. Firma Lay’s bardzo solidnie przyłożyła się w tą
kampanię. Do realizacji byli włączeni wszystkie media. Więc ta reklama miała
bardzo duże szanse dotrzeć to wielu konsumentów. Ważne jest to, że osoba, która
wygrała ten konkurs dzięki Firmie Frito
Lay Polan wypłaci twórcy zwycięskiego
smaku jeden procent ze sprzedaży. Nie mniej niż 50 tysięcy złotych, a może
nawet i więcej.
Cała ta kampania reklamowa w dużej mierze jest formą
manipulacji. Powoduje poczucie chęci posiadania wygranej. Jest to najbardziej
kreatywna reklama z udziałem konsumentów jednocześnie. Warto też zauważyć, że
ta kampania jest również przykładem rywalizacji. Kto wymyśli najbardziej
kreatywną nazwę smaku.
Jeśli chodzi o na prawdę skuteczny rodzaj reklamy w internecie to moim zdaniem świetnie spisze się tutaj opisany na tej stronie http://www.nasygnale.pl/skuteczna-kampania-internetowa-to-znaczy-jaka-sprawdz-jak-okreslac-cele-i-mierzyc-efekty/ adwords. taka kampanię trzeba dobrze skonfigurować i na pewno przyniesie ona pożądane efekty.
OdpowiedzUsuńNo to jest właśnie ważne, aby reklama była skuteczna, wpadała w oko w subtelny też sposób. Dlatego warto też wspomnieć o takich kwestiach, jak https://funkymedia.pl/marketing/seo/dostosowywanie-tresci-do-ip-uzytkownika-john-mueller-odpowiada-czy-takie-praktyki-szkodza-seo . Tam macie opisane - jakie praktyki szkodzą seo, a jakie działania warto podjąć?
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o tematykę biznesu, warto wziąć pod uwagę kolejną edycję Kongresu "Business Without Limits". Z tego co mi wiadomo, wydarzenie to przyciąga rzesze uczestników, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Sądzę, że warto zerknąć na program wydarzenia i poczytać o tematach, które będą poruszane. Kliknij w link https://businesswithoutlimits.pl/ i zobacz, co interesującego przygotowali organizatorzy.
OdpowiedzUsuń