wtorek, 5 kwietnia 2016

Jak założyć udaną platformę medialną online?

W dzisiejszych czasach może się to wydawać dziecinnie proste- własne konta w każdym portalu społecznościowym, czy narzędziu do tworzenia online można tworzyć za pomocą kilkunastu kliknięć. Nawet tworzenie własnych aplikacji nie jest już szczególnie karkołomne dla kogoś kto potrafi pomyśleć. Jednak samo stworzenie platformy to dopiero początek długiej drogi- trzeba jeszcze zadbać o to, żeby odniosła ona sukces.
Przedstawię więc kilka porad, które być może pomogą wam lepiej zrozumieć , jak sprawić, żeby wasze przedsięwzięcia multimedialne wypaliły.


1. Twórz dobry kontent

Brzmi niemal prostacko i oczywiście, jednak wielu zapomina o tym, że jakość zawartych na platformie treści, decyduje o jej popularności bardziej niż śliczny layout graficzny. Powinien być dopasowany do platformy, na której tworzysz i pozwalać ludziom zrozumieć kim jesteś i co robisz, jaki jest Twój cel. Dzięki temu ludzie łatwiej mogą także znaleźć Twoją platformę- gdy stworzysz popularny i jakościowy kontent, umieszczenie w tagach słów kluczowych na 100% zapewni dodatkowy ruch.

2. Wybierz odpowiednią platformę do swojego projetku

Wszystko jest zależne od potrzeb- budowa bloga, a strona internetowa, lub sklep online- wszystko to wymaga skupienia się na innej platformie. Do wyboru jest cała masa przekaźników, od YouTube, przez Facebook, Twitter, Instagram etc. Dobrze przemyśl swój projekt i wybierz platformę, która najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.

3. Pamiętaj żeby zachować ,, markową odpowiedniość"

 Każdy miewa lepsze lub gorsze pomysły. Czasami ryzykowne lub nieco szalone zagranie, na przykład stworzenie na naszej platformie reklamy, która całkowicie odbiega od standardowej linii naszej marki może się opłacić. Albo dla przykładu, jako wytwórnia gitarowa nagłaśniamy koncerty gitarowe, lub zloty gitarzystów. Takie zabiegi często zapewnią nam masę nowych gości. Jednak należy uważać, żeby z tą różnorodnością przekazu nie przesadzić. Dla przykładu ciastka Oreo wrzuciły na swoje platformy multimedialne zdjęcie swojego klasycznego ciastka z tęczowym nadzieniem, jako poparcie dla homoseksualistów walczących o swoje prawa. Spowodowało to spore kontrowersję i na pewno odrzuciło wielu homofobicznych klientów. Dobrze? Źle? Marka nie powinna angażować się w takie ,,gorące" konflikty, chyba że otwarcie można to wykorzystać. W przypadku akcji Oreo, kontrowersyjny wpis przyniósł same straty.

 4. Zbieraj i analizuj dane

Skoro już prowadzisz platformę medialną, wyciągaj wnioski ze swoich działań. Zbieraj dane, twórz co jakiś czas sondy lub ankiety, śledź zainteresowanie w danych miesiącach, ilość wyświetleń najpopularniejszych haseł etc. Pozwoli Ci to stworzyć mapę mocnych i słabych stron, oraz lepiej ociosać swój projekt, aby przynosił jeszcze większe zyski.

5. Nie przesadzaj

Nie musisz być obecny na każdej platformie medialnej. Twoja strona internetowa o górach nie musi mieć konta na Twitterze, YouTubie, Instagramie i tak dalej. Dostosuj się do punktu drugiego i skup na jednej platformie, która najlepiej sprawdzi się jako nośnik Twojego projektu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.